نحوه تبدیل سند منگوله دار یا سیم سربی به تک برگ

28 آبان 1401
3 دیدگاه
آموزش تبدیل سند منگوله دار به تک برگ

از سال 1389 به بعد، دولت برای جلوگیری از کلاه‌برداری، سندهای تک برگ را جایگزین دیگر اسناد کرد. اما جایگزینی سند تک برگ به معنای عدم اعتبار دیگر اسناد رسمی و عادی نیست؛ بلکه به دلیل ایمن بودن سند تک برگ و قابلیت پیگیری الکترونیکی ثبت این سند، مردم به فکر تبدیل اسناد قدیمی خود (مثل سند منگوله دار) به سند تک برگ افتادند.

سندهای منگوله دار یا سیم سربی در بین انواع اسناد رسمی بیشتر دیده می‌شود. سندی که شاید هر یک از شما در خانه‌هایتان داشته باشید. سند منگوله دار در کنار همه مزیت‌های خود،‌ معایبی هم دارد. معایبی مثل ناخوانا بودن، امکان کلاه‌برداری و … . 

از آنجایی که بسیاری از افراد قبل از انجام معامله به فکر تعویض اسناد منگوله دار به تک برگ هستند، تصمیم گرفتیم مطلبی اختصاصی در مورد نحوه تعویض این نوع اسناد در سایت گیلیم داشته باشیم. اگر می‌خواهید در مورد هزینه صدور سند تک برگ، مدارک لازم و نحوه تبدیل سند منگوله دار به تک برگ اطلاع داشته باشید، با ما همراه باشید.

تبدیل سند سیم سربی به تک برگ
تبدیل سند سیم سربی به تک برگ

سند تک برگ از سال 1389 به بعد برای املاک نوساز صادر شد. اما تکلیف کسانی که قبل از این تاریخ سند منگوله دار و قدیمی دارند چه می‌شود؟ این افراد هم بدون هیچ مشکلی می‌توانند با مراجعه به اداره ثبت، سند خود را به سند تک برگ تبدیل کنند.

مراحل تعویض سند منگوله دار به سند تک برگ

مراحل اداری تبدیل سند
مراحل اداری تبدیل سند

پرداخت عوارض شهرداری یکی از کارهایی است که باید قبل از فروش ملک انجام دهید. اگر می خواهید در مورد نحوه پرداخت عوارض شهرداری اطلاعات کسب کنید، روی لینک کلیک کنید.

مدارک لازم جهت تعویض سند منگوله دار به تک برگی

هزینه صدور سند تک برگی سال 1401

هزینه صدور سند تک برگی متغیر است. اما به طور کلی مالک یا مالکان یک ملک باید به صورت جداگانه هزینه صدور سند تک برگ را پرداخت کنند. چرا که سند تک برگ برای هر یک از مالکان به صورت جداگانه صادر می‌شود.

جزئیات هزینه تک برگ کردن اسناد
جزئیات هزینه تک برگ کردن اسناد

مزایا تبدیل سند منگوله دار به تک برگ

مدت زمان تبدیل سند منگوله دار به تک برگی

نمی‌توان زمان دقیقی برای تبدیل سند منگوله دار به تک برگ در نظر گرفت. چرا که مفاصا حساب، استعلام مالکیت ملک، ثبت سند قدیمی و … در این موضوع دخیل هستند. اما اگر بخواهیم زمان ارائه تمام مدارک به اداره ثبت و ثبت درخواست نهایی تا دریافت سند تک برگ را در نظر بگیریم؛ حدوداً بعد از گذشت 50 تا 60 روز از ثبت نهایی درخواست، سند شما به آدرس اعلام شده ارسال می‌شود.

سؤالات متداول

در سندهای تک برگ اطلاعات کامل‌تری از ملک همچون شماره قطعه زمین، نقشه هوایی ملک، کد پستی، مساحت دقیق ملک، مشخصات کامل مالک و … ثبت می‌شود. همچنین، سندهای تک برگ دارای هولوگرام است و جعل و کلاه‌برداری از آن دشوار است.

از زمان ثبت نهایی درخواست صدور سند تک برگ تا ارسال آن چیزی بین 50 تا 60 روز زمان می‌برد.

دلایل تبدیل سند منگوله دار به تک برگ
دلایل تبدیل سند منگوله دار به تک برگ

در پایان ...

این روزها داشتن سند تک برگ، یکی از لازمه‌های فروش بدون دردسر ملک است. چرا که املاکی که دارای سند تک برگ هستند، قابلیت استعلام دارند. از طرفی اسناد تک برگ به راحتی جعل نمی‌شوند و امکان کلاه‌برداری از آن‌‌ها کمتر است.

3 دیدگاه

  1. ناشناس
    2 مهر 1402
    | پاسخ
    | پاسخ

    باسلام آیا برای زمین بایر بایستی هزینه نقشه برداری پرداخت تا سند تک برگ بگیریم حدودا ۲ میلیون تومان

    • گیلیم
      9 مهر 1402
      | پاسخ
      | پاسخ

      با سلام تیم گیلیم در این مورد اطلاعی ندارد

  2. علی
    16 دی 1402
    | پاسخ
    | پاسخ

    سلام آره داداش نقشه هوایی میخواد از نزدیکترین فرودگاه

ارسال دیدگاه