چگونه وام ودیعه مسکن بگیریم؟ قابل توجه مستأجران

16 شهریور 1401
0 دیدگاه
وام ودیعه مسکن مستأجران

چند وقت پیش، دولت سیزدهم درخواست افزایش وام ودیعه مسکن و وام مسکن را مطرح کرد. با تصویب این پیشنهاد در دولت، سقف تسهیلات وام ودیعه مسکن برای مشمولان این طرح در شهر تهران به 100 میلیون تومان، کلان شهرها 70 میلیون تومان و برای سایر شهرها به 40 میلیون تومان رسید.

اما متقاضیان دریافت وام ودیعه مسکن باید چه شرایطی داشته باشند؟ مستأجران چگونه باید این وام را دریافت کنند؟

بانک مرکزی در جهت حمایت از مستأجران کم درآمد، بانک‌های عامل را موظف به اعطا تسهیلات کمک ودیعه مسکن 1401 کرده است. اسامی واجدین شرایط دریافت وام در سامانه طرح‌های حمایتی مسکن ثبت می‌شوند. بانک‌های عامل در چارچوب سهمیه‌های تعیین شده و با توجه به مشمولان اعلام شده، موظف به پرداخت وام هستند.

توجه توجه!

متقاضیانی که در سال 1399 و 1400 به خاطر شرایط کرونا از تسهیلات کمک ودیعه مسکن استفاده کرده بودند، مجاز به استفاده از تسهیلات 1401 نیستند.

اگر در هر زمان از فرآیند دریافت وام، سابقه مالکیتی متقاضی محرز شود، متقاضی از فرآیند دریافت وام حذف می‌شود. همچنین، اگر بعد از دریافت وام معلوم شود که متقاضی فاقد شرایط دریافت تسهیلات بوده، متقاضی موظف به استرداد تمام تسهیلات و پرداخت جریمه خواهد بود.

سایت دریافت وام ودیعه
سایت دریافت وام ودیعه

چگونگی دریافت وام ودیعه مسکن

متقاضیانی که واجد شرایط اعلام شده هستند، باید به سامانه ثبت نام وام کمک ودیعه مسکن مراجعه کنند. سپس با انتخاب گزینه “ثبت نام تسهیلات کمک ودیعه مسکن” در این سامانه ثبت نام کنند. با درخواست وام در سامانه و معرفی متقاضی به بانک، در سریع‌ترین زمان ممکن باید مدارک اعلام شده را تکمیل کرده و به بانک ارائه دهید. پس از آن 2 هفته زمان دارید تا ضامنین خود را به بانک معرفی کنید.

بازپرداخت وام ودیعه مسکن چقدر است؟

تسهیلات وام ودیعه مسکن در شهر تهران 100 میلیون تومان، کلان شهرهایی مثل قم، کرج، تبریز، اصفهان، مشهد، مشهد و اهواز 70 میلیون تومان، سایر شهرها هم 40 میلیون تومان است.

طبق آخرین اخبار اعلام شده، بازپرداخت این وام 5 ساله است. همچنین، سود تسهیلات طبق نرخ سود مصوب شورای پول و اعتبار (در حال حاضر 13%) محاسبه خواهد شد.

  • بازپرداخت وام مسکن 100 میلیون تومانی در تهران: حدوداً 136 میلیون تومان
  • بازپرداخت وام مسکن 70 میلیون تومانی در کلان شهرها: حدوداً 95 میلیون تومان
  • بازپرداخت وام مسکن 40 میلیون تومانی در سایر شهرها: حدوداً 55 میلیون تومان

ارسال دیدگاه