معرفی شهرک‌‌های ویلایی لوکس شمال، بهترین شهرک‌های مازندران

18 تیر 1401
0 دیدگاه
لوکس ترین شهرک ویلایی شمال

شهرک ویلایی لوکس و لاکچری شمال ایران را می‌شناسید؟

سرمایه زیادی برای خرید ویلا کنار گذاشته‌اید و می‌خواهید ویلای شهرکی لوکسی بخرید؟ یا شاید هم از روی کنجکاوی به دنبال اطلاعاتی از شهرک‌های لوکس شمال و امکانات آن‌ها هستید! 

فرقی نمی‌کند که هدف شما از جستجو این مطلب چه بوده باشد؛ ما در این مقاله قصد داریم تا شما را با چند شهرک لوکس و خاص شمال که در نزدیک ساحل و جنگل‌های شمالی قرار گرفته‌اند آشنا کنیم. در مقاله‌ قبلی گیلیم تا حدودی در مورد تفاوت میان ویلاهای شهرکی و ویلاهای مستقل صحبت کردیم. 

ویلاهای شهرکی به دلیل امنیت بالا و امکانات بیشتر، یکی از گزینه‌های عالی برای خرید ویلا در شمال محسوب می‌شوند. از طرفی ویلاهای مستقل به دلیل آزادی عمل بیشتر در مورد سبک معماری خانه، تعمیرات، محوطه سازی و … طرفداران خاص خودشان را دارند.

اما در شهرهای شمالی شاهد ویلاهای شهرکی خاصی هستیم که برخلاف ویلاهای شهرکی عادی، هر ویلا دارای معماری خاص و امکانات لوکس و بی نظیری است. شهرک‌هایی که افراد ثروتمند و سلبریتی‌های معروف در آن زندگی می‌کنند و به ویلایی برند در منطقه خودشان تبدیل شده‌اند؛ به طوری که حتی خبرنگاران هم قادر به بازدید از آن‌ها نیستند.

اگر می‌خواهید بیشتر در مورد این ویلاها و مزایا خرید ویلا در این شهرک‌ها آشنا شوید ما را در ادامه همراهی کنید.

تصویر ویلا شهرک‌های ویلایی برند شمال
شهرک‌های ویلایی برند شمال

یکی از قدیمی‌ترین شهرک‌های شمالی که شروع ساخت آن به زمان پهلوی باز می‌گردد، شهرک خزر شهر است. خزر شهر دارای دو بخش شمالی و جنوبی است که بخش شمالی آن در منطقه ساحلی و در حاشیه دریای خزر ساخته شده است. بخش شمالی خزرشهر به دلیل قرارگیری در کنار دریا متقاضیان بیشتری دارد و ویلاهای آن به نسبت بخش جنوبی گران‌تر است.

از امکانات شهرک خزرشهر می‌توان به ساحل اختصاصی سی ساید، جت اسکی، قایق سواری، موتورسواری روی شن، دوچرخه سواری، پلاژ مخصوص بانوان، زمین فوتبال، زمین والیبال، زمین تنیس، زمین مخصوص کودکان، پارک، رستوران، کافی شاپ، سوپرمارکت، فضای مخصوص پیاده روی، مرکز خرید و … اشاره کرد.

شهرک خزرشهر شمالی وسعتی در حدود 120 هکتار و شهرک خزرشهر جنوبی 480 هکتار وسعت دارد. معماری ویلاهای خزرشهر به سبک مدرن، سلطنتی و کلاسیک هستند. اکثر ویلاهای ساخته شده در خزرشهر بیش از 1000 متر هستند و از ویلاهای گران قیمت و لوکس شمالی محسوب می‌شوند. خزرشهر یکی از امن‌ترین شهرک‌های شمالی است که حفاظت از آن توسط نگهبانان 24 ساعته تأمین می‌شود.

تصویر کاخی در شهرک خزرشهر
کاخی در شهرک خزرشهر

شهرک ویلایی دریاکنار در بابلسر

یکی دیگر از شهرک‌های قدیمی و نام آشنا مازندران، شهرک دریاکنار است. شهرک دریاکنار در سال 1335 احداث شده و تا کنون بیش از 1800 ویلا در آن ساخته شده است. شهرکی لوکس و ایمن که برخلاف شهرک خزرشهر، دارای ویلاهایی با متراژ کمتر از 600 متر هم هست. عموماً ویلاهای لوکس این منطقه دارای متراژی برابر با 300، 350، 600 و 1000 متر به بالا هستند.

اگر به دنبال خرید ویلا در شهرکی برند و لوکس با امکانات رفاهی متنوع و خاص باشید، شهرک دریاکنار انتخاب مناسبی است. این شهرک از نظر معماری، محوطه سازی، فضای سبز و امنیت ثابت شده است و از شهرک‌های برند مازندران محسوب می‌شود.

حواستان باشد که شهرک دریاکنار قوانین خاص خودش را دارد. مثلاً برای خرید ویلا، ساخت و ساز، جابجایی و حتی بازدید از این منطقه باید هماهنگی های لازم را با اعضای هیئت مدیره شهرک انجام دهید.

ویلا شهرک دریاکنار بابلسر
سبک ویلاهای شهرک دریاکنار بابلسر

اگر به دنبال خرید ویلای لوکس هستید بر روی لینک زیر کلیک کنید:

شهرک فردوس رویان در مازندران

شهرک فردوس رویان با اشراف به ساحل و جنگل‌های شمالی، یکی از خاص‌ترین شهرک‌های ویلایی مازندران محسوب می‌شود. شهرکی متمایز و ویژه که هر چه در مورد زیبایی، سبک معماری خاص و امکانات آن بگوییم کم است! شهرک فردوس رویان در سال 1342 شمسی احداث شده و دارای دو فاز شمالی (ساحلی) و جنوبی (جنگلی) است.

مساحت کلی این شهرک چیزی در حدود 60 هکتار است؛ دو بخش شمالی و جنوبی شهرک فردوس رویان از طریق یک زیرگذر ماشین رو به یکدیگر متصل می‌شوند. ویلاهای ساخته شده در این شهرک از 1000 متر شروع و تا 2000 متر و بالاتر هستند. به جرئت می توان گفت که سبک ویلاهای شهرک فردوس رویان با ویلاهای اروپایی و کشورهای غربی برابری می‌کند.

امنیت داخل شهرک با بیش از 50 نگهبان 24 ساعته، دوربین مدار بسته و نظارت سخت گیرانه بر رفت و آمد تأمین می‌شود. امنیت این شهرک به حدی بالاست که بسیاری از چهره‌های سرشناس و ثروتمند کشورمان در شهرک فردوس رویان ویلا دارند. از آنجایی که بخش وسیعی از این شهرک در جنگل قرار گرفته، شاهد محوطه سازی منحصر به فرد و طراحی فضای سبز به شکل خاصی هستیم.

تصویر ویلا لوکس شهرک فردوس رویان در مازندران​
ویلا لوکس شهرک فردوس رویان در مازندران​

شهرک ویلایی امیردشت در کلارآباد

یکی از شهرک‌های برند منطقه مازندران و شمالی ایران، شهرک امیردشت است. شهرکی زیبا و وسیع که دورتادور آن را ویلاهای لاکچری و کاخ‌های لوکس فرا گرفته است. شهرک امیردشت از بزرگ‌ترین شهرک‌های ساحلی شمال، در سال 1351 در زمینی به وسعت 100 هکتار ساخته شد. تا کنون در این شهرک بیش از 600 ویلای لوکس و خاص ساخته شده که عمده صاحبان آن افراد مشهور و سیاسی ایران هستند.

حداقل متراژ زمین ویلاهای شهرک امیردشت از 1000 متر شروع و در برخی موارد تا 2600 متر هم هستند. ویلاهایی بسیار خاص که بیشتر به کاخ شباهت دارند تا یک ویلای ساحلی! جدای از امکانات منحصر به فرد شهرک، بیشتر این ویلاها دارای امکاناتی مثل سونا، جکوزی و استخر در داخل ساختمان هستند. با این تفاسیر، قیمت ویلاهای امیردشت به طرز قابل توجهی گران است؛ از این رو می‌توان این شهرک را جزء شهرک‌های خاص برای اقشار ثروتمند دسته بندی کرد.

امنیت این شهرک توسط دوربین های مداربسته، دوربین های پلاک خوان، نگهبانان 24 ساعته و بهترین سیستم‌های امنیتی تأمین می‌شود. شهرک امیردشت در مجموع دارای 68 تا 70 کوچه فرعی و 2 خیابان اصلی است که تمام فضای آن دارای زیباترین محوطه سازی است.

تصویر ویلا شهرک امیردشت در کلارآباد​
شهرک ویلایی امیردشت در کلارآباد​

شهرک دریابیشه

در حد فاصل رویان و نوشهر شهرکی زیبا با نام شهرک دریابیشه قرار گرفته است. این شهرک در سال 1351 ساخته شده و وسعتی برابر با 80 هکتار دارد. قرار گرفتن ویلاها در اطراف ساحل و جنگل‌های زیبای شمالی از یک طرف، محوطه سازی و پوشش گیاهی خاص آن از طرف دیگر به جذابیت‌های شهرک دریابیشه می‌افزاید.

متراژ زمین ویلاهای شهرک دریا بیشه بیشتر 1000 متر هستند؛ اما به ندرت می‌توانید ویلاهایی با متراژ کمتر هم پیدا کنید. از مزایای خرید ویلا در این شهرک می‌توان به سندهای شش دانگ یا همان سندهای تک برگ اشاره کرد. تا کنون بیش از 390 ویلا مدرن و لوکس در شهرک دریابیشه ساخته شده است. قیمت این ویلاها در خرداد 1401 از 18 میلیارد تا 45 میلیارد و حتی بالاتر هستند.

البته برای ساخت ویلا در این شهرک محدودیت‌هایی وجود دارد. ارتفاع ویلاها تا 5.9 متر و سطح اشغال آن باید تا 35% باشد؛ از این رو نهایتاً امکان ساخت ویلاهای دوبلکس در این شهرک امکان پذیر خواهد بود. از آنجایی که اکثر ساکنین ویلا شناخته شده هستند، نگرانی در خصوص امنیت نخواهید داشت. علاوه بر آن، دوربین‌های مداربسته در سرتاسر شهرک قرار دارند و بیش از 30 نگهبان به صورت سه شیفت از محوطه ویلا نگهبانی می‌کنند.  

تصویر ویلا لوکس شهرک دریابیشه​
ویلاهای لوکس شهرک دریابیشه​

شهرک خانه دریا

در 12 کیلومتری سرخرود به محمودآباد یکی از قدیمی‌ترین شهرک‌های شمالی یعنی شهرک خانه دریا قرار گرفته است. شهرک خانه دریا در سال 1351 در زمینی به وسعت 250 هکتار ساخته شد. تاکنون بیش از 1400 قواره ملک و 1000 آپارتمان در این شهرک ساخته شده که برخی از آن‌ها بافت قدیمی‌تری دارند و برخی دیگر در دسته ویلاهای مدرن و لوکس قرار می‌گیرند.

شهرک خانه دریا نه تنها به خاطر خرید ویلا، بلکه به سبب امکان اجاره ویلا مورد توجه بسیاری از مسافران قرار می‌گیرد. قواره زمین‌های داخل شهرک از 600 متر تا 1400 متر هستند. در برخی مناطق نیز قواره زمین‌ها به 1400 متر هم می‌رسند. شهرک خانه دریا دارای 2 خیابان اصلی و حدوداً 100 خیابان فرعی دارد که توسط 120 تیم حرفه ای در سه شیفت کاری کنترل می‌شود. 

برای محوطه سازی شهرک از درختان بلند، پوشش گیاهی متنوع و درختچه‌های نسبتاً بلند استفاده شده است. ویلاهای شرقی، غربی، شمالی و جنوبی شهرک خانه دریا به صورت متفاوتی قیمت گذاری می‌شوند. ساخت و ساز در این شهرک، شرایط خاصی دارد. در شهرک خانه دریا حداکثر 45% از کل متراژ زمین به ساختمان ویلا اختصاص داده می‌شود. مابقی زمین هم برای محوطه سازی ویلا استفاده می‌شود.

تصویر شهرک خانه دریا
شهرک خانه دریا​ از شهرک‌های شمالی

در پایان ...

احتمالاً تا به حال نام بسیاری از این شهرک‌ها به گوشتان خورده باشد. شهرک‌هایی با ویلاهای لوکس و خاص که زندگی در آن‌ها قوانین خاص خودش را دارد. برخی از شهرک‌های شمالی مثل شهرک کوشا، شهرک دریا بیشه، شهرک امیردشت و شهرک فردوس رویان به خاطر موقعیت جغرافیایی خاص، امکانات و ویلاهای لاکچری که دارند دارای قیمت‌های بسیار بالایی هستند. برخی دیگر نیز مثل شهرک خزرشهر و شهرک دریاکنار قیمت‌های نسبتاً پایین‌تری هستند.

ارسال دیدگاه