واحدهای نهضت ملی چه زمانی افتتاح می‌شوند؟

7 اردیبهشت 1401
0 دیدگاه
واحدهای مسکونی طرح نهضت ملی

بر اساس جدیدترین اخبار حوزه مسکن، ساخت واحدهای مسکونی طرح نهضت ملی تا مرداد ماه 1401 به 2 میلیون واحد می رسد.
رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی در مصاحبه خود اعلام کرد که حداکثر تا مرداد ماه عملیات اجرایی شدن ساخت واحدهای نهضت ملی در سراسر ایران آغاز خواهد شد. برنامه های وزارت راه و شهرسازی در راستای اهداف دولت پیش می رود و امید بر آن است که در پایان دولت مردمی، وعده های دولتی در خصوص مسکن به مرحله اجرا رسیده باشد.

در حال حاضر اراضی 70% از 4 میلیون واحد مسکونی نهضت ملی تأمین شده است. حدوداً 1 میلیون از واحدهای مسکونی این طرح در مرحله فونداسیون تا نازک کاری هستند. هدف وزارت راه و شهرسازی، افتتاح پروژه های طرح نهضت ملی تا مرداد ماه است.
البته پیش از این اعلام شده بود که حدود 900 هزار واحد مسکونی تکمیل شده و وارد سایر مراحل ساخت شده‌اند.

واحدهای مسکونی نهضت ملی در سراسر کشور
واحدهای مسکونی نهضت ملی در سراسر کشور

میزان اقساط واحدهای مسکونی نهضت ملی چقدر است؟

آقای اقبال شاکری در زمینه اقساط طرح نهضت ملی مسکن اعلام کرد: با توجه به اینکه این واحدها در قالب مسکن‌های حمایتی ساخته می‌شوند، اقساط آن‌ها زیر 3 میلیون تومان است.
80% از مبلغ ساخت واحدهای نهضت ملی از طریق تسهیلات تأمین می‌شود. اقساط آن‌ها هم با نرخ سود 4 تا 12 درصد خواهد بود. یعنی برای دهک‌های 1 تا 3 اقساط تسهیلات زیر 3 میلیون تومان است. میزان آورده متقاضیان این دهک هم بین 20 تا 40 میلیون تومان خواهد بود. اما طبیعتاً برای دهک‌های پایین‌تر این میزان آورده متقاضیان کمتر است.

شرایط سکونت 5 ساله کاهش پیدا کرد!

تا پیش از این اعلام شده بود که متقاضیان برای ثبت نام در طرح نهضت ملی مسکن باید حداقل 5 سال در آن شهر سکونت داشته باشند. اما طی جدیدترین اخبار، شرط 5 ساله سکونت به 1 سال کاهش پیدا کرد. خبری خوشحال کننده که تا حد قابل قبولی نگرانی مردم در این زمینه را رفع کرد.

ارسال دیدگاه