حمایت از خانواده و جوانی جمعیت | آغاز ثبت نام مسکن خانوارهای دارای ۳ فرزند

28 اردیبهشت 1401
0 دیدگاه
ثبت نام مسکن خانوارهای دارای 3 فرزند

با تصویب قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، خبرهایی مبنی بر اهدای رایگان زمین و خانه به خانوارهای دارای 3 فرزند یا بیشتر منتشر شده است. اما این اخبار تا چه حد صحت دارد؟
چند روز گذشته معاونت مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی طی اطلاعیه‌ای اعلام کرد: خانوارهایی که تاریخ تولد فرزند سوم یا بیشتر آن‌ها بعد از تاریخ 1400/08/24 باشد، می‌توانند در طرح حمایتی مسکن ثبت نام کنند.
برای این منظور لازم است در سامانه طرح‌های حمایتی مسکن به آدرس saman.mrud.ir وارد بخش ثبت نام نهضت ملی مسکن شوید. پس از آن در بخش نوع سرپرستی، گزینه “متقاضیان دارای سه فرزند یا بالاتر” را انتخاب کرده و ثبت نام کنند. در صورتی که متقاضیان این طرح واجد شرایط باشند، مشمول دریافت تسهیلات طرح حمایت از خانواده و جوانی می‌شوند.

  • فرزند سوم یا بیشتر آن‌ها بعد از تاریخ 1400/08/24 متولد شده باشد.
  • نرخ باروری شهرستان محل زادگاه پدر یا فرزند بالای 5/2 نباشد.
  • این قانون مشمول شهرهای زیر 500 هزار نفر جمعیت می‌شود.
  • متقاضیانی که در طرح نهضت ملی مسکن ثبت نام کرده بودند، نمی‌توانند به طور همزمان از امتیازات قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت استفاده کنند.
  • اگر متقاضی واحد شرایط قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، در طرح نهضت ملی ثبت نام کرده باشند، با ویرایش اطلاعات سرپرستی خود، می‌توانند مشمول قانون جدید شود.
  • در صورتی که متقاضی به کارتابل خود دسترسی ندارند، لازم است از درخواست طرح نهضت ملی انصراف داده و مجدداً در طرح حمایتی مسکن ثبت نام کند.
طرح حمایت از خانواده و جوانی جمعیت
ثبت نام طرح حمایت از خانواده و جوانی جمعیت

ماجرای اهدای زمین و خانه رایگان تا چه اندازه صحت دارد؟

از مهر سال 1400 قانون جدیدی برای حمایت از خانواده و جوانی جمعیت تصویب شد. طبق این قانون، خانوارهایی که در شهرستان‌های کم جمعیت زندگی می‌کنند، با تولد فرزند سوم یا بیشتر آن‌ها، قادر به دریافت یک قطعه زمین یا واحد مسکونی حداکثر به میزان 200 مترمربع می‌شوند.
نام نویسی این طرح بر عهده وزارت راه و شهرسازی بوده و از این پس خانوارهای واجد شرایط قادر به ثبت اطلاعات خود در این سامانه هستند. پروانه اصلانی (مدیر کل دفتر برنامه ریزی و اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی) در جدیدترین گفتگوی خود اعلام کرد: تاکنون 29 هزار و 650 سرپرست خانوار موفق به ثبت نام در طرح حمایتی مسکن شده است.

ارسال دیدگاه