معرفی و بررسی ویلای شهرکی

5 تیر 1401
0 دیدگاه
خرید ویلای شهرکی

یکی از انواع ویلاهایی که در شمال کشور وجود دارد؛ ویلای شهرکی است. در این مطلب می خواهیم به طور کلی به این سؤال پاسخ دهیم که ویلای شهرکی چیست؟ در ادامه به بررسی کامل این نوع ویلاها و به عناوینی مثل مزایای ویلای شهرکی، امنیت ویلای شهرکی و… می‌پردازیم. با ما همراه باشید.

بررسی ویلای شهرکی
بررسی ویلاهای شهرکی

آپدیت شده در تاریخ:

1402/03/08

ویلای شهرکی در مقایسه با دیگر ویلاهای شمال کشور که به صورت مستقل هستند، متفاوت می‌باشد. البته این تفاوت در قوانین این نوع ویلاها نیز وجود دارد. افرادی که در این نوع ویلاها زندگی می‌کنند یا اقدام به خرید این نوع ویلاها می کنند باید به قوانینی که وضع شده است پایبند باشند و آنها را رعایت کنند. رعایت این قوانین باعث می‌شود که به حقوق دیگر سایرین ویلای شهرکی احترام بگذارند.

با توجه به این که زمان بسیار زیادی است که ویلاهای شهرکی به وجود آمده‌اند ولی همچنان بسیاری از افراد با این نوع ویلاها و همچنین خرید و فروش آنها آشنا نیستند. در این مطلب بیشتر با ویلاهای شهرکی آشنا می شوید؛ با گیلیم همراه باشید.

ویلای شهرکی چیست؟

یکی از ابداعات بسیار خوب در حوزه ساخت و ساز و خرید و فروش ویلا، ویلای شهرکی است. همان‌طور که دیده‌اید و شنیده‌اید در شهرهای بزرگ به دلیل شلوغی بیش از حد و کمبود جا به خانه‌های آپارتمانی و شهرک‌های مجتمع روی آورده اند تا بتوانند در فضای کمتر خانه بیشتری داشته باشند. این مدل از ساخت و سازها در شمال کشور هم به همین دلیل به وجود آمده است. ناگفته نماند که دارای مزایای بسیاری زیادی بود و افراد بسیار زیادی از آن استقبال کردند.

به چندین ویلا که در یک محوطه محصور شده‌اند و آن محوطه دارای مشاعاتی مانند پارک، نگهبانی 24 ساعته، درب ورودی کنترلی، خیابان بندی‌های اصولی و…. می‌باشد، ویلای شهرکی گفته می‌شود. این امکاناتی که گفته شد فقط در اختیار ساکنین ویلاهای آن مجموعه است و دیگران نمی‌توانند از آن‌ها استفاده کنند.

هر شهرک دارای هیئت امنا می‌باشد و دارای قوانین داخلی است. ورود و خروج از این شهرک فقط برای صاحبین ویلا آزاد است و افرادی که دارای کارت مهمان هستند هم نیز می‌توانند وارد این شهرک‌ها شوند. بعضی از افراد ترجیح می‌دهند به جای این که ویلا بخرند؛ زمین بخرند و ویلای خود را داخل شهرک بسازند. ناگفته نماند؛ افرادی که زمین داخل یک شهرک می‌خرند مجبور هستند که قوانین آن شهر را رعایت کنند.

مزیت شهرک‌های شمال
شهرک تیپ سازی شده

مزیت های ویلای شهرکی

بسیاری از افراد در نگاه اول به این نوع ویلاها ایراد می‌گیرند؛ ولی این نوع ویلاها دارای مزیت‌هایی می باشد که در ادامه با آنها آشنا می‌شویم.

یکی از مهم‌ترین مزیت‌های ویلاهای شهرکی امنیت آن است. امنیت ویلاهای شهرکی بسیار بالا می‌باشد و اگر بخواهیم نسبت به ویلاهای مستقل مقایسه کنیم؛ امنیت ویلاهای مستقل و معمولی بسیار کمتر می‌باشد. معمولا ویلاهای شهرکی دارای نگهبان 24 ساعته می‌باشد و نگهبانان تمام حواسشان به ویلاها است و از ورود افراد ناشناس جلوگیری می‌کنند.

باید بدانید که تردد در این نوع ویلاها توسط نگهبانان و سیستم حراست ویلای شهرکی کنترل می‌شود و شما دیگر زمانی که در ویلای خود حضور ندارید؛ نیازی به گرفتن نگهبان ندارید.

1. قیمت مناسب

ابتدا باید بدانید کسانی که به ساخت و ساز این نوع ویلاها مشغول هستند معمولاً از فضای کم نهایت بهره را می‌برند. آنها این فضاهای شهرکی را به ساخت ویلای هایی با تراکم بالا می پردازند و تقریباً طراحی تمام ویلاها یکسان می‌باشد. سازنده‌ها زمانی که شروع به ساخت ویلا در شهرک می‌کنند به دلیل این‌که باید مقدار بسیار زیادی مصالح مصرف کنند، مصالح را به صورت عمده خریداری می‌کنند. در نتیجه هزینه مصالح آن‌ها بسیار کم می‌شود.

شما اگر قیمت ویلاهای شهرکی را نسبت به ویلاهای معمولی مقایسه کنید متوجه می‌شوید که دارای قیمت بسیار کمتری می‌باشند و برای کسانی که دارای بودجه کمتری هستند بسیار مناسب و اقتصادی‌تر می‌باشد.

قیمت مناسب ویلاهای شهرکی
قیمت مناسب ویلاهای شهرکی

2. منابع آب، برق و گاز

منابع آب، برق و گاز برای هر مکانی از جمله ویلاها بسیار مهم می‌باشد به طوری که اگر ویلایی این منابع را نداشته باشد قابل سکونت نیست. در بعضی موارد تأمین این منابع برای ویلاهای مستقل همراه با دردسرهای بسیار زیادی است. ولی در ویلاهای شهرکی این دردسرها وجود ندارد و وظیفه سازنده شهرک است.

در نتیجه افرادی که ویلاهای شهرکی می‌خرند نباید به دنبال گرفتن مجوز برای منابع باشند. پس اگر شما قصد خرید ویلای شهرکی دارید نباید نگران این منابع باشید و اطمینان دارید که این منابع از قبل تأمین شده است.

3. کیفیت ویلاهای شهرکی

زمانی که یک سازنده قصد دارد ویلاهای یک شهرک را بسازد باید بعضی از استانداردها را رعایت کند. این استانداردهایی که سازنده باید رعایت کند شامل آماده سازی زمین می‌باشد. در نتیجه زمین ویلاهای شهرکی از کیفیت خوبی برخوردار هستند.

البته سازنده‌ای که روی یک پروژه سرمایه گذاری می‌کند، نمی‌آید ریسک کند و ساختمان و مجتمع خود را روی یک زمین بی کیفیت بسازد. در زمان خرید ویلا شما باید تحقیق کنید و اطمینان حاصل نمایید که زمین ویلا در سطح مناسب قرار دارد یا خیر، تا در زمان استفاده از آن ویلا دچار مشکل نشوید.

نتیجه گیری

در نتیجه می‌توان گفت ویلاهای شهرکی و مستقل هر کدام دارای ویژگی و مزایای مربوط به خود می‌باشند و شما باید نسبت به بودجه و همچنین تحقیق‌های خود اقدام به خرید ویلا نمایید. در این مطلب به صورت کامل با ویلاهای شهرکی آشنا شدید و همچنین به مزایای آن پرداخته شد و شما می‌توانید به راحتی تصمیم بگیرید که قصد خرید چه نوع ویلایی دارید

ارسال دیدگاه