ویلای فول فرنیش چیست؟ خرید ویلای فول فرنیش در شمال

9 اردیبهشت 1402
0 دیدگاه
ویلای فول فرنیش یا مبله

قطعاً در آگهی‌های خرید و فروش ویلا به اصطلاحاتی مثل ویلای مبله یا فول فرنیش برخورده باشید. اما آیا می‌دانید یک ویلای مبله چه ویژگی دارد؟

یکی از انواع ویلاهایی که در شمال ایران قابل خرید و فروش و حتی اجاره هستند، ویلای فرنیش یا فول فرنیش است. برخی سازنده‌ها تجهیزات زندگی و مبلمان کامل ویلا را به سلیقه خودشان فراهم کرده‌اند.

یعنی با خرید ویلا مبله، در اصل یک ویلا را با وسایل خریداری می‌کنید. ویژگی که هم می‌تواند مثبت باشد هم منفی! از طرفی قیمت ویلاهای فول فرنیش نسبت به ویلاهای خام گران‌تر است. به گفته برخی کارشناسان املاک، یک ویلاهای مبله لوکس در مواردی می‌تواند تا 20٪ قیمت ویلا را افزایش دهد.

با مجله گیلیم همراه باشید تا در ادامه بیشتر در مورد مزیت‌ها و معایب ویلای فول فرنیش و ریز جزئیات یک ویلای مبله صحبت کنیم.

ویلای فول فرنیش کلاسیک
ویلای فول فرنیش کلاسیک

ویلای فول فرنیش (Full Furnish) یا به زبانی ساده‌تر ویلای مبله به ویلایی گفته می‌شود که مبلمان کامل بخش‌های مختلف خانه، وسایل برقی و در برخی مواقع حتی ریز وسایل آشپزخانه را درون خود داشته باشد. این نوع ویلاها با قیمت‌هایی بالاتر از قیمت ویلای خام فروخته می‌شوند.

البته تمام ویلاهای فول فرنیش مشابه هم نیستند. در برخی مواقع یک ویلا با وسایل دست دوم فروخته می‌شود. اما در مواقعی هم یک سازنده لوکس‌ترین وسایل را در ویلا چیدمان می‌کند.

به طور کلی ویلاهای مبله در شمال کشور به خصوص مازندران، با مبلمان کلاسیک و همه پسند به فروش می‌رسند. از طرفی هم وسایل برقی، شیرآلات، پکیج و اسپیلت‌ ویلا از بهترین برندها هستند. لازم به ذکر است برای آزادی عمل بیشتر خریدار، وسایل ریز خانه، اتاق خواب و … به علت سلیقه‌ای بودن، تهیه نمی‌شود.

نشیمن یک ویلای مبله در مازندران
نشیمن یک ویلای مبله در مازندران

مزیت خرید ویلای فول فرنیش

ویلای فول فرنیش برای خریداران غیر بومی منطقه که می‌خواهند با دردسر کمتری نقل مکان کنند یا ویلا را برای گذراندن اوقات فراغت خود می‌خواهند، انتخاب مناسبی است. این نوع افراد با خرید ویلا مبله،‌ تنها به وسایل شخصی خود نیاز خواهند داشت؛ چرا که ملزومات اولیه زندگی درون ویلا وجود دارد.

از طرف دیگر کسانی که برای سرمایه گذاری ویلا می‌خرند هم متقاضیان خرید ویلای مبله هستند. چرا که بلافاصله پس از خرید ویلا می‌توانند به صورت روزانه ویلای خود را اجاره دهند و کسب درآمد داشته باشند.

اما اگر بخواهیم ویژگی‌های مثبت ویلای مبله را نام ببریم،‌ به موارد زیر برمی‌خوریم:

سبک متفاوت ویلاهای مبله
سبک متفاوت ویلاهای مبله

معایب خرید ویلای فول فرنیش

اما خرید ویلای مبله چندان هم بدون عیب و ایراد نیست. برخی مواقع در شمال با ویلاهای مبله‌ای برخورد می‌کنید که در نهایت بی سلیقگی چیدمان شده است. عدم همخوانی رنگ مبلمان و استفاده از وسایل بی کیفیت از دیگر معایب ویلای فول فرنیش است.

از طرف دیگر با خرید ویلای مبله، مجبورید که بهای بیشتری از قیمت اصلی خانه پرداخت کنید. در مواقعی این افزایش قیمت چندان منطقی نیست و اگر خودتان نسبت به خریداری وسایل اقدام کنید، هزینه بسیار کمتری پرداخت خواهید کرد.

اگر فرد خوش سلیقه‌ای باشید و بخواهید به سلیقه خودتان ویلا را چیدمان کنید، اصلاً سراغ ویلای مبله نروید!! ممکن است شما از رنگ آبی سفید برای چیدمان ویلا خوشتان بیاید اما ویلایی که از آن بازدید می‌کنید ترکیب رنگ طوسی قرمز داشته باشد. پس وقت خودتان را برای پیدا کردن ویلایی با چیدمان دلخواه خود هدر ندهید.

به صورت کلی معایب یک ویلای مبله به شرح زیر است:

معایب ویلاهای مبله
معایب ویلاهای مبله

ویلای مبله چه ویژگی‌هایی دارد؟

همان طور که پیش تر گفتیم، ویلای مبله یا فول فرنیش به ویلایی گفته می‌شود که تمام بخش‌های آن با تجهیزات زندگی و مبلمان کامل به مشتری فروخته شده باشد. اما زمانی که تنها یکی از بخش‌ها مانند آشپزخانه مجهز شده باشد، به آن فرنیش گفته می‌شود.

اگر بخواهیم ویژگی و امکانات بخش‌های مختلف یک ویلای فول فرنیش را شرح دهیم به صورت زیر خواهد بود:

1. آشپزخانه

مجهز بودن آشپزخانه به کابینت، وسایل مخصوص پخت و پز مثل هود، گاز، فر، لوازم برقی مثل ماشین لباسشویی، ماشین ظرف‌شویی، یخچال و به طور کلی ملزومات اصلی و اولیه آشپزخانه.

2. اتاق خواب

تخت خواب،‌ میز آرایش، آیینه، صندلی، وسایل دکوری، کمد دیواری و اصلی‌ترین وسایلی که باید در اتاق خواب وجود داشته باشد.

3. سالن نشیمن

مبلمان، میز، صندلی، میز ناهارخوری، تلویزیون، ماهواره، تابلو، فرش، سیستم سرمایش و گرمایش و به طور کلی تجهیزات مهم و اساسی یک نشیمن در ویلای مبله وجود دارد.

همچنین،‌ یک ویلای مبله مجهز به وسایل نورپردازی، سیستم‌های تهویه و خنک کننده، آب، ‌برق، تلفن و شیرآلات است. در مواقعی استخر، سونا و جکوزی هم بخشی از امکانات یک ویلای مبله است.

آشپزخانه فرنیش
آشپزخانه فرنیش

نکاتی که باید قبل از خرید ویلای مبله بدانید!

  • زمانی که برای خرید ویلا با مشاور یا کارشناس املاک صحبت می‌کنید، حتماً اعلام کنید که قصد خرید ویلای فول فرنیش را دارید یا خیر.
  • یک ویلای مبله ویلایی است که به تمام وسایل مورد نیاز زندگی مجهز شده باشد.
  • حواستان باشد که ویلای فول فرنیش گران‌تر از ویلای معمولی است.
  • در زمان خرید ویلای مبله حواستان به زرق و برق داخل ویلا پرت نشود!!! تمام نکاتی که در مطلب جامع “مهم‌ترین نکاتی که باید هنگام بازدید ملک به آن توجه کنید!” توضیح داده‌ایم به دقت بررسی کنید.
  • حواستان باشد که ویلای فرنیش با ویلای فول فرنیش تفاوت‌های زیادی دارد. 
  • بهتر است قبل از خرید ویلای مبله، فهرستی کامل از وسایل مورد نیاز و قیمت آن‌ها تهیه کنید. سپس بررسی کنید آیا خرید ویلای خام به صرفه‌تر خواهد بود یا ویلای مبله.

سؤالات متداول

با خرید ویلای فول فرنیش می‌توانید بلافاصله پس از خرید به ویلای خود نقل مکان کنید یا حتی آن را اجاره دهید.

به خانه‌هایی که تمام بخش‌های آن مجهز به ملزومات اولیه زندگی مانند مبلمان، وسایل برقی و … باشند، خانه‌های مبله یا فول فرنیش می‌گویند.

ویژگی خانه‌های فرنیش شده
ویژگی خانه‌های فرنیش شده

در پایان ...

با خرید ویلای مبله در شمال خودتان را از دردسرهای چیدمان خانه و جابجایی وسایل نجات می‌دهید. از طرفی وسایل کافی برای گذراندن تعطیلات یا اجاره ویلا را خواهید داشت. اما خب ویلای فول فرنیش علاوه بر مزایا، معایب زیادی هم دارد.

به هر حال فرقی نمی‌کند که طرفدار ویلای مبله هستید یا خام؛ ما در گیلیم مجموعه کاملی از ویلاهای ارزان قیمت و لوکس به صورت فول فرنیش و خام را داریم. برای پیدا کردن ویلای دلخواه خود می‌توانید با کارشناسان گیلیم تماس بگیرید.

ارسال دیدگاه