بهترین منطقه تهران برای خرید مسکن

21 دی 1401
0 دیدگاه
بهترین مناطق شهر تهران برای خرید مسکن

تهران، به عنوان پایتخت و پرجمعیت‌ترین کلان شهر ایران شناخته می‌شود. شهری که دارای 22 منطقه شهری مختلف با بافت شهری متفاوت است. پیدا کردن بهترین منطقه تهران برای زندگی همیشه به عنوان اصلی‌ترین دغدغه افراد به شمار می‌رود.

فرقی نمی‌کند که بودجه خرید خانه شما چقدر باشد. مناطق؛ شرقی، غربی، شمالی و جنوبی تهران دارای تنوع بافت شهری، امکانات و قیمت‌های متفاوتی هستند. برای مثال محله تهرانپارس و نیروهوایی در شرق تهران، دارای قیمت بسیار بالایی هستند. از طرفی دارای خیابان کشی اصولی و ترافیک رواناست. اما محله‌هایی مثل شیوا، دروازه دولاب و … در همان شرق، دارای خانه‌های قدیمی و ارزان قیمت است.

بررسی بهترین منطقه شهر تهران برای خرید مسکن بسیار دشوار است. چرا که موضوعی کاملاً سلیقه‌ای است. اما در این مقاله از مجله گیلیم قصد داریم تا شما را با بهترین محله‌ها از مناطق 22 گانه شهر تهران که از نظر امنیت و بافت شهری در جایگاه مناسبی هستند، معرفی کنیم.

بهترین محله‌های تهران برای خرید خانه
بهترین محله‌های تهران برای خرید خانه

انتخاب بهترین منطقه تهران برای خرید خانه کاملاً شخصی است و هر فردی فاکتورهای متفاوتی را برای زندگی خود در نظر می‌گیرد. یکی به دنبال محله‌های شلوغ و سرزنده می‌گردد و دیگری به دنبال محله‌ای آرام و بدون سر و صدا است. 

تراکم جمعیت محله، وضعیت ترافیک، امکانات رفاهی، خدمات، فرهنگ محله، امنیت، قیمت، بافت شهری و … می‌تواند در انتخاب خانه تأثیرگذار باشد. در لیست بهترین محله‌های تهران که قرار است معرفی کنیم ممکن است نام برخی محله‌های نام آشنا نیامده باشد.

این به آن معنا نیست که این محله‌ها برای زندگی طرفدار ندارند یا مناسب نیستند. بلکه لیست زیر محله‌هایی از مناطق 22 گانه تهران را شامل می‌شود که از نظر دسترسی، امنیت، ترافیک و بافت خانه‌ها دارای وضعیت مناسب‌تری هستند.

مناطق 22 گانه تهران
مناطق 22 گانه تهران

بهترین محله‌های تهران به ترتیب

1. محله اقدسیه (منطقه 1)

اقدسیه نام محله‌ای در شمال شرق تهران و جزء منطقه 1 شهرداری است. محله‌ای مرفه نشین و گران قیمت که رستوران‌ها و کافه‌های مدرن و شیکی را درون خود جای داده است. اقدسیه از شمال به بزرگراه ارتش، از جنوب به بزرگراه صدر، از غرب به فرمانیه و از شرق به بزرگراه امام علی و ازگل راه دارد.

محله اقدسیه از نظر دسترسی و امکانات رفاهی هم بسیار مناسب است. از طریق خطوط بی آرتی، مترو و اتوبوس رانی می‌توانید در این محله تردد کنید. همچنین، مراکز خرید، پارک‌، رستوران و برخی از مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری تهران در نزدیکی اقدسیه قرار گرفته‌اند.

2. محله نیاوران (منطقه ۱)

نیاوران محله‌ای در شمال شهر تهران است که در دامنه‌های جنوبی رشته کوه البرز قرار دارد. محله‌ای که در گذشته با نام نی آوران شهرت داشته و امروزه به عنوان نیاوران شناخته می‌شود. قرارگیری محله نیاوران در ارتفاعات باعث شده تا در این محله آلودگی هوای کمتری را شاهد باشیم.

از خانه‌های ویلایی لوکس گرفته تا برج‌های معروف و پنت هاوس‌های مدرن را می‌توانید در نیاوران خریداری کنید. نیاوران از شمال به ارتفاعات کلک چال، از جنوب به محله حصار بوعلی، از شرق به آجودانیه و از غرب به محله جماران راه دارد.

نیاوران، محله شمال شهر تهران
نیاوران، محله شمال شهر تهران

3. محله آجودانیه (منطقه 1)

محله آجودانیه در منطقه 1 تهران از محله‌های شمال شهر و پرطرفدار محسوب می‌شود. محله‌ای مناسب برای سرمایه گذاری که دسترسی خوبی به ایستگاه مترو، تاکسی و بی آرتی دارد. از مجموعه‌های ورزشی معروف گرفته تا مراکز خرید و امکانات رفاهی مناسب، در محله آجودانیه وجود دارد.

اکثر املاک محله آجودانیه را آپارتمان‌ها و برج‌ها طبقاتی تشکیل می‌دهند که قیمت‌های بالایی هم دارند. منطقه آجودانیه از شمال به دارآباد،‌ از جنوب به شهرک ولی عصر، از شرق به بزرگراه امام علی و از غرب به کاشانک راه دارد.

4. محله کامرانیه (منطقه ۱)

کامرانیه شمالی و جنوبی محله‌ای قدیمی و اعیانی نشین در منطقه یک تهران است. از آنجایی که املاک و باغات این منطقه به نام کامران میرزا (پسر ناصرالدین شاه) بوده، این منطقه به کامرانیه شهرت دارد. محله کامرانیه بیشتر شامل بخش مسکونی است؛ اما در این محله برج‌های مرتفع تجاری هم قرار دارد.

محله کامرانیه از امنیت بالایی برخوردار است و در برخی مناطق آن چهره‌های معروف سیاسی هم ساکن هستند. از خانه‌ها ویلایی لوکس و گران قیمت گرفته تا برج‌ها و آپارتمان‌های چند طبقه در کامرانیه وجود دارند. کامرانیه در محدوده طرح ترافیک قرار ندارد و دسترسی خوبی به اتوبان صدر دارد.

محله کامرانیه با خانه‌های لوکس و گران قیمت
محله کامرانیه با خانه‌های لوکس و گران قیمت

5. محله مرزداران (منطقه ۲)

مرزداران محله‌ای سرشناس در غرب استان تهران است که به خیابان‌های پهن و عریض معروف است.  محله‌ای در منطقه 2 تهران که در دسته بهترین منطقه تهران برای خرید خانه محسوب می‌شود. در کنار خانه‌های ویلایی و برج‌های مسکونی، شهرک‌های معروفی چون شهرک آزمایش، شهرک فرهنگیان و شهرک ژاندارمری هم در مرزداران واقع شده‌اند.

از آنجایی که محله مرزداران در میان بزرگراه واقع شده، دسترسی خیلی خوبی به اتوبان‌ها دارد. مرزداران از سمت شمال به بزرگراه حکیم، از سمت جنوب به بلوار جلال آل احمد، از شرق به بزرگراه شیخ فضل الله نوری و از سمت غرب به خیابان اشرفی اصفهانی می‌رسد. بزرگ‌ترین و معروف‌ترین بلوار این محله هم بلوار مرزداران نام دارد که در مجاورت آن مراکز تجاری زیادی ساخته شده است.

6. شهرک غرب (منطقه ۲)

شهرک غرب نام محله‌ای در شمال غربی تهران و منطقه دو شهرداری است. محله‌ای زیبا و مدرن که در صدر لیست بهترین شهرک‌های تهران جای می‌گیرد. این مجله به ترتیب از شمال، جنوب، شرق و غرب به سعادت آباد، بزرگراه شهید همت، بزرگراه چمران و بزرگراه یادگار امام راه دارد.

خیابان‌های پهن و استاندارد، آب و هوای نسبتاً خوب، امکانات رفاهی مناسب، تراکم جمعیت پایین و معماری خاص و متفاوت از ویژگی‌های شهرک غرب است. شهرک غرب به طور کلی دارای ۷ فاز مختلف است. بلوار خوردین، بلوار ایوانک، بلوار دادمان و بلوار پاک‌نژاد از مهم‌ترین بلوارهای این محله محسوب می‌شود.

شهرک غرب، محله‌ای زیبا و مدرن
شهرک غرب، محله‌ای زیبا و مدرن

7. محله گیشا (منطقه ۲)

در شمال غربی شهر تهران محله‌ای سرزنده و پر شور با نام گیشا قرار گرفته است. محله‌ای با ساکنین با فرهنگ و هنرمند که در زمان‌هایی محل زندگی هنرمندانی همچون سهراب سپهری و کوروش یغمایی بوده است. شاید بتوان گیشا را یکی از پرطرفدارترین و بهترین مناطق تهران برای خرید خانه دانست.

گیشا در دسته نخستین محله‌های مدرن تهران قرار می‌گیرد که برای شماره گذاری خیابان‌های آن از خیابان‌های منهتن الگوبرداری شده است. وجود امکانات رفاهی بسیار مناسب و مراکز تجاری متنوع در محله، باعث شده تا بسیاری از افراد خواهان زندگی در گیشا باشند.

8. محله شهرآرا (منطقه ۲)

شهرآرا از محله‌های قدیمی و قدمت‌دار شهر تهران محسوب می‌شود. محله‌ای که با قدم زدن در آن و تماشای ساختمان‌های قدیمی و زیبای آن یاد تهران قدیم می‌افتید. البته تمام ساختمان‌های شهرآرا قدیمی نیست و ساختمان‌های نوساز زیادی در آن ساخته شده است.

محله شهرآرا از نظر دسترسی با وسایل حمل و نقل عمومی و دسترسی به اتوبان‌ها در وضعیت خوبی قرار دارد. با بی آرتی و خط ۴ مترو شهر تهران می‌توانید به راحتی خودتان را به شهرآرا برسانید. همچنین، بزرگراه چمران نزدیک‌ترین اتوبان به محله شهرآرا است.

شهرآرا، از بهترین منطقه‌های قدیمی تهران
شهرآرا، از بهترین منطقه‌های قدیمی تهران

9. محله دروس (منطقه ۳)

محله دروس در شمال شهر تهران و در منطقه ۳ شهرداری قرار گرفته است. محله‌ای خلوت و آرام که از زمان قاجار تا کنون محل زندگی مشاهیر ایرانی و سفارتخانه‌های مهمی بوده است. البته به گفته محلیان، نام قدیمی دروس در اصل “گروس” بوده و ارامنه در این منطقه زندگی می‌کردند.

محله دروس از جنوب به بلوار شهرزاد، از شمال به خیابان کلاهدوز، از شرق به خیابان پاسداران و از غرب به خیابان هدایت می‌رسد.

10. محله جلفا (منطقه ۳)

جلفا نام محله‌ای در منطقه ۳ تهران است که برای زندگی و سکونت بسیار مناسب است. محله‌ای که دسترسی بسیار خوبی به اتوبان همت، اتوبان رسالت، اتوبان حقانی، خیابان شریعتی و خیابان میرداماد دارد.

محله جلفا دارای آپارتمان‌های نوساز و شیکی است و بافت مسکونی محله کاملاً یک دست و مناسب است. قیمت‌های خانه‌های جلفا هم با توجه به خانه‌های خوش ساخت خود، بسیار منطقی و مقرون به صرفه است.

محله جلفا، از بهترین مناطق تهران برای خرید خانه
محله جلفا، از بهترین مناطق تهران برای خرید خانه

11. محله اختیاریه (منطقه ۳)

یکی از محله‌های خوش آب و هوای شمال تهران، محله اختیاریه واقع در منطقه ۳ شهرداری است. از مهم‌ترین‌ خیابان‌های اختیاریه می‌توان به خیابان دیباجی، خیابان رحمانیه، خیابان کاوه و خیابان اخلاقی اشاره کرد. 

اختیاریه از لحاظ مراکز آموزشی، مراکز درمانی و مراکز تفریحی در وضعیت خوبی قرار دارد. این محله در نزدیکی دو بزرگراه صدر و صیاد شیرازی قرار دارد. همچنین، خط ۳ مترو و سه پایانه بزرگ شهر تهران در اختیاریه ایستگاه دارند.

12. محله هروی (منطقه ۴)

محله هروی در شمال شرق تهران و در مجاورت محله‌های پاسداران، مجیدیه و سیدخندان قرار دارد. نام هروی از نام خانواده خیر و نیکوکار هروی گرفته شده که در گذشته در این محله زندگی می‌کردند. البته دسترسی خوب هروی، مجاورت محله با پاسداران و نبود ترافیک در محله باعث شده تا قیمت خانه‌های آن تا حدودی بالا باشد.

هروی از شمال به اتوبان شهید بابایی، از جنوب به اتوبان زین‌الدین، از غرب به اتوبان شهید صیاد شیرازی و از شرق به اتوبان امام علی (ع) راه دارد. همچنین، دسترسی خوبی به وسایل حمل و نقل عمومی دارد. هروی هم یکی از بهترین منطقه‌های تهران برای خرید خانه است که طرفداران زیادی دارد.

محله هروی، با دسترسی مناسب به اتوبان‌های پایتخت
محله هروی، با دسترسی مناسب به اتوبان‌های پایتخت

13. محله شمس آباد (منطقه ۴)

شمس آباد نام محله‌ای زیبا در منطقه ۴ تهران است که محل زندگی ارامنه پایتخت است. قیمت خانه‌های شمس آباد کاملاً متنوع است؛ از این رو هر بودجه‌ای که داشته باشید، می‌توانید در محله شمس آباد خانه بخرید.

عریض بودن خیابان‌های شمس آباد باعث شده تا شاهد ترافیک کمی در این محله باشید. همچنین، مراکز خرید، بوستان‌های متنوع، مراکز درمانی و مراکز آموزشی زیادی در این محله وجود دارد.

14. محله مبارک آباد و حسین آباد (منطقه ۴)

تا قبل از سال 1387 محله حسین آباد و مبارک آباد دو محله جدا بودند. اما از سال 1387 به بعد این دو محله با هم ادغام شدند. محله مبارک آباد- حسین آباد در شمال شرقی تهران و در محدوده منطقه ۴ تهران قرار گرفته است. محله‌ای قدیمی که دسترسی بسیار خوبی به اتوبان‌های مهم و وسایل حمل و نقل عمومی دارد. 

مبارک آباد در همسایگی محله‌های نام آشنایی مثل پاسداران، شمس آباد، لویزان و ازگل قرار دارد. این محله برای آن دسته از خریداران که به دنبال زندگی در محله‌ای با مراکز آموزشی، مراکز تفریحی و اماکن مذهبی بی شمار، بسیار مناسب است.

محله مبارک آباد با اماکن مذهبی بی شمار
محله مبارک آباد با اماکن مذهبی بی شمار

15. محله جنت آباد (منطقه ۵)

جنت آباد محله‌ای معروف در شمال غرب پایتخت است که به واسطه آب و هوای بسیار خوبش شهرت دارد. محله‌ای که برج‌های مرتفع مسکونی زیادی دارد و جزو محله‌های آرام تهران است. جنت آباد به سه قسمت جنت آباد شمالی، جنت آباد جنوبی و جنت آباد مرکزی تقسیم می‌شود.

خیابان‌های منظم، دسترسی خوب محله به اتوبان‌ها و مراکز تفریحی، مراکز خرید متنوع و تراکم جمعیت نسبتاً خوب محله باعث شده تا بسیاری افراد خواهان خرید خانه در این منطقه باشند. جنت آباد هم جزو محله‌های شمال شهر محسوب می‌شود و قیمت املاک آن بالا است.

16. محله پونک (منطقه ۵)

پونک نام محله‌ای قدیمی و محبوب در شمال غرب تهران است که بخشی از آن در منطقه ۲ و بخش دیگر در منطقه ۵ شهرداری قرار گرفته است. اگر به دنبال خرید آپارتمان در محله‌ آرام و زیبای پایتخت هستید، پونک انتخاب خوبی است.

اکثر ساختمان‌های مسکونی پونک نوساز و لوکس هستند؛ اما در بین آن‌ها ساختمان‌های قدیمی و خانه‌های ویلایی هم وجود دارند. کوچه‌ها و خیابان‌های پونک عریض‌تر هستند و تراکم خانه‌ها بیشتر است. پونک دسترسی مناسبی به اتوبان‌های مهم شهر و وسایل حمل و نقل عمومی دارد.

محله پونک با ساختمان‌های مسکونی نوساز
محله پونک با ساختمان‌های مسکونی نوساز

17. محله امیرآباد (منطقه ۶)

امیرآباد یا خیابان کارگر شمالی، نام محله‌ای در منطقه ۶ تهران است. بسیاری از دانشکده‌های مهم پایتخت همچون دانشکده تهران، دانشگاه تربیت مدرس و دانشگاه معماری و هنر پارس در محدوده محله امیرآباد قرار گرفته‌اند.

امیرآباد از شمال به بزرگراه حکیم، از جنوب به پارک لاله، از شرق به بزرگراه کردستان و از غرب به بزرگراه چمران منتهی می‌شود. قیمت خانه‌های امیرآباد نسبت به محله‌های متوسط تهران کمی بالاتر است. اما در عوض به امکانات رفاهی و خدماتی خوبی مثل مثل پارک، مراکز خرید و مراکز درمانی مهم دسترسی دارد. همچنین، برای تردد در این منطقه می‌توانید از تاکسی، اتوبوس و مترو استفاده کنید.

18. محله یوسف آباد (منطقه ۶)

یوسف آباد نام محله‌ای با اصالت و قدمت دار در مرکز شهر تهران است. محله‌ای مدرن و نوساز که در برخی بخش‌های آن همچنان خانه‌های ویلایی قدیمی با متراژ بالا هم یافت می‌شود. این محله معروف هم از دسترسی خوبی برخوردار است و هم امکانات رفاهی مناسبی برای ساکنین خود دارد.

محله‌ای آرام و فوق‌العاده که ساکنین با فرهنگ و تحصیل کرده‌ای دارد. یوسف آباد نسبتاً خانه‌های گران قیمتی دارد و برای رهن و اجاره خانه در آن باید بودجه بالایی داشته باشید. اما اگر به دنبال بهترین منطقه تهران برای خرید خانه می‌گردید، یوسف آباد یکی از آن‌ها است.

یوسف آباد، بهترین منطقه شهر تهران برای خرید خانه
یوسف آباد، بهترین منطقه شهر تهران برای خرید خانه

19. محله بهار (منطقه ۷)

بهار نام محله‌ای با امکانات رفاهی و دسترسی خوب است که در منطقه ۷ شهرداری تهران قرار دارد. محله بهار از دو بخش شمالی و جنوبی تشکیل شده که مراکز خرید، جاهای دیدنی و مراکز تفریحی زیادی دارد.

بافت واحدهای مسکونی این محله تقریباً نوساز است. اما به واسطه قرارگیری مراکز تجاری مختلف در این محله، تقریباً می‌شود محله بهار را در دسته محله‌های پرتردد در نظر بگیریم. خیابان بهار به بورس لباس کودک مشهور است و مجتمع‌های تجاری زیادی دارد.

20. محله سهروردی (منطقه ۷)

محله سهروردی با خیابان‌های معروفش در منطقه ۷ شهرداری تهران قرار گرفته است. محله‌ای با بافت قدیمی که عمده املاک آن اداری و مسکونی است. محله سهروردی به دو بخش شمالی و جنوبی تقسیم بندی شده است.

دسترسی خوب ساکنین محله به اتوبان‌ها، دسترسی مناسب به وسایل حمل و نقل عمومی و نزدیکی به مراکز خرید از مزیت‌های زندگی در سهروردی است. اما از طرفی شلوغی منطقه و کمبود جای پارک از معایب این محله محسوب می‌شود.

محله سهروردی تهران با بافت قدیمی
محله سهروردی تهران با بافت قدیمی

21. محله نیلوفر (منطقه ۷)

محله نیلوفر یا محله شهید قندی نام یکی از محله‌های شرق پایتخت در منطقه ۷ شهرداری است. این محله از سمت شمال به رسالت، از جنوب به بهشتی، از غرب به بزرگراه مدرس و از شرق به شریعتی می‌رسد.

بافت محله نیلوفر بیشتر مسکونی و اداری است. از این رو در ساعات اداری، رفت و آمد زیادی در محله حاکم است. ساکنین محله نیلوفر مسلمانان و زرتشتیان هستند. برای رفت و آمد در این محله می‌توانید از تاکسی، BRT و مترو نیز استفاده کنید.

22. محله پرستار (منطقه ۱۴)

پرستار نام محله‌ای در شرق تهران و منطقه ۱۴ شهرداری است. محله پرستار جزو بهترین محله‌ی خیابان پیروزی محسوب می‌شود. اکثر ساکنین محله دارای سطح درآمدی بالایی هستند. همچنین، اکثر خانه‌های این محله دارای متراژ بالایی هستند و قیمت‌های گرانی دارند.

بوستان‌های مختلف، رستوران، سوپرمارکت، مدرسه، کافی شاپ، مراکز فرهنگی و ورزشی هم در این محله وجود دارد. محله پرستار از شمال به خیابان براری، از جنوب به بلوار ابوذر، از شرق به بزرگراه بسیج و از غرب به خیابان پیروزی محدود شده است.

محله پرستار از بهترین مناطق شهر تهران
محله پرستار از بهترین مناطق شهر تهران

23. محله نیروهوایی (منطقه ۱۳)

نیروهوایی در منطقه ۱۳ شهرداری از قدیمی‌ترین محله‌های تهران است. ساکنین این محله بیشتر درجه داران و نظامیان ارتشی هستند و پادگانی هم در نیروهوایی احداث شده است. خیابان‌بندی مناسب و نام گذاری کوچه‌ها بر اساس اعداد از ویژگی‌های متمایز محله نیروهوایی است.

محله نیروهوایی از جنوب به خیابان پیروزی، از شمال به خیابان دماوند، از غرب به بزرگراه امام علی و از شرق به سی متری نیروهوایی محدود می‌شود. از مراکز خرید گرفته تا رستوران، کافی شاپ، مراکز درمانی و دیگر امکانات رفاهی را می‌توانید در نیروهوایی پیدا کنید. 

24. محله نازی آباد (منطقه ۱۶)

محله نازی آباد از بهترین محله‌های جنوب تهران و منطقه ۱۶ شهرداری است. نازی آباد در اصل جردن محله‌های جنوبی پایتخت محسوب می‌شود. محله نازی آباد بیش از 200 سال قدمت دارد. از ویژگی‌های مثبت این محله می‌توان به ساخت اصولی کوچه‌ها و خیابان‌ها و رعایت قوانین شهرسازی در آن اشاره کرد.

نازی آباد دسترسی بسیار خوبی به مترو،‌BRT، تاکسی، امکانات تفریحی، مراکز خرید، مجموعه‌های ورزشی و … دارد. گران‌ترین منطقه نازی آباد میدان دردشت و خیابان هزار دستگاه است.

نازی آباد، از مناطق جنوبی شهر تهران برای خرید مسکن
نازی آباد، از مناطق جنوبی شهر تهران برای خرید مسکن

25. محله دولت آباد (منطقه ۲۰)

یکی دیگر از محله‌های جنوب شهر پایتخت، محله دولت آباد است. این محله هم از قدیمی‌ترین محله‌های شهر تهران محسوب می‌شود که امروزه بیشتر ساکنین آن ایرانیان مقیم عراق بوده‌اند که در زمان جنگ به ایران بازگشتند.

محله دولت آباد از شمال به بزرگراه آزادگان، از جنوب به بزرگراه آوینی، از غرب به خیابان فدائیان و از شرق به بزرگراه امام علی می‌رسد. در نتیجه این محله دسترسی بسیار خوبی به بزرگراه‌های اصلی شهر تهران دارد.

26. محله ۱۳ آبان (منطقه ۲۰)

محله ۱۳ آبان از محله‌های قدیمی شهر تهران است که در سال 1342 ساخته شد. محله‌ای که در زمان‌های قدیم به خیابان ۹ آبان شهرت داشت و امروزه با عنوان ۱۳ آبان شناخته می‌شود. دلیل نام گذاری آن هم به خاطر روز تولد ولیعهد رضا پهلوی بود.

محله ۱۳ آبان یا کوی ۱۳ آبان دارای ۸۸ کوچه است که نام هر یک از آن‌ها از ماه‌ها و سال‌ها گرفته شده است. دسترسی این محله با وسایل نقلیه عمومی بسیار مناسب است.

محله 13 آبان، از محله‌های قدیمی پایتخت
محله 13 آبان، از محله‌های قدیمی پایتخت

27. دهکده المپیک (منطقه ۲۲)

در شمال غربی تهران و در منطقه ۲۲ شهرداری، محله‌ای به نام دهکده المپیک قرار گرفته است. دهکده المپیک در سال 1340 شمسی ساخته شده و دارای بافت قدیمی است. دهکده المپیک جزو معدود محله‌هایی است که ظاهر قدیمی و بافت خود را حفظ کرده است. البته فضای داخلی اکثر خانه‌ها بازسازی شده است.

قیمت خانه‌های دهکده المپیک به نسبت دیگر شهرک‌ها بسیار مناسب است. این محله از امکانات آموزشی و تفریحی بسیار خوبی بهره‌مند است. شهرکی که در مجاورت بزرگراه آزادگان قرار گرفته و دارای ۳ منطقه مجزا است.

28. دریاچه خلیج فارس (منطقه ۲۲)

محله دریاچه خلیج فارس یا دریاچه چیتگر در غرب پایتخت واقع شده است. محله‌ای که از شمال به بزرگراه خرازی، از جنوب به خیابان آزادراه کرج – تهران، از شرق به بلوار موج و از غرب به بلوار تهران محدود می‌شود.

نزدیکی محله به جاذبه‌های تفریحی و مهم شهر تهران همچون بام لند، دریاچه چیتگر، پارک جنگلی، بوستان سنگی، ایران مال و دیگر مراکز تفریحی غرب تهران از ویژگی‌های مثبت شهرک خلیج فارس است.

دریاچه خلیج فارس، از بهترین مناطق غرب پایتخت
دریاچه خلیج فارس، از بهترین مناطق غرب پایتخت

سؤالات متداول

بهترین مناطق تهران برای سرمایه گذاری به ترتیب مناطق جنوبی، غربی، شرقی و شمالی تهران هستند. چرا که قدرت خرید مردم در مناطق ارزان قیمت شهر بیشتر است و رشد بالاتری دارند. از طرفی بهترین مناطق اطراف تهران برای سرمایه گذاری هم پردیس، پرند، اندیشه و اسلام شهر هستند.

محله نازی آباد، محله دولت آباد و محله منیریه از بهترین محله‌های جنوب تهران هستند.

خرید خانه در شهر تهران
خرید خانه در شهر تهران

در پایان ...

شهر تهران با 22 منطقه متفاوت، برای هر نوع سلیقه و بودجه‌ای مسکن دارد. البته عمده خانه‌های تهران را برج‌ها و آپارتمان‌های چند طبقه شامل می‌شود. در این بین می‌توانید در جنوب شهر یا شمال شهر خانه‌های ویلایی هم خریداری کنید.

شما برای خرید خانه کدام یک از مناطق تهران را ترجیح می‌دهید؟

ارسال دیدگاه