بهترین شهرها برای خرید ویلا در مازندران کدام‌اند؟ 8 شهر پرطرفدار شمالی

25 آبان 1401
0 دیدگاه
بهترین شهرهای مازندران برای خرید ویلا

قصد خرید ویلا در شهرهای شمالی را دارید؟ به دنبال خرید ویلا در بهترین شهرهای مازندران هستید؟ می‌خواهید ویلایی ارزان یا لوکس خریداری کنید؟

فرقی نمی‌کند که برای خرید ویلا در شهرهای مازندران به دنبال ویلاهای ارزان باشید یا گران! شهرهایی که در این مطلب معرفی می‌کنیم در دسته بهترین و مناسب‌ترین شهرها برای خرید ویلا هستند. حال برخی از آن‌ها شهرهای برند و گران قیمت و برخی دیگر شهرهای اقتصادی و مناسب هستند.

اولین و مهم‌ترین دغدغه هر فرد برای خرید ویلا، بودجه و انتخاب شهری نزدیک و اقتصادی در مازندران است. خرید و فروش ویلا در استان مازندران به نسبت گیلان بیشتر است. دلیل آن هم نزدیکی مازندران به تهران و سکونت شهروندان تهرانی در این مناطق است.

اگر می‌خواهید در شهری اقتصادی و پر سود از مازندران ویلا یا زمین بخرید، با ما در ادامه همراه باشید.

شهرهای پرطرفدار شمالی برای ویلاسازی
شهرهای پرطرفدار شمالی برای ویلاسازی

شهرهای مازندران به نسبت دیگر شهرهای شمالی طرفداران بیشتری دارد. برخی از این شهرها در ساحل و برخی دیگر در جنگل‌های سر به فلک کشیده و زیبا قرار گرفته‌اند. بازار ساخت و ساز ویلا در مازندران هم افزایش چشمگیری داشته است.

با افزایش قیمت اجاره ویلا در شمال به خصوص در تعطیلات، بیشتر خانواده‌ها به دنبال خرید ویلا هستند. خرید ویلا نه تنها از نظر اقتصادی به صرفه‌تر است، بلکه گزینه خوبی برای سرمایه گذاری هم محسوب می‌شود.

در ادامه لیست پرطرفدارترین و بهترین شهرهای مازندران را با هم مرور کنیم:

1. رویان

احتمالاً بارها نام رویان یا علمده را شنیده باشید. رویان شهری ساحلی، برند و گران قیمت در استان مازندران است. شهری که همواره در میان گردشگران و مسافران بسیار پرطرفدار است. از ویلاهای لوکس تا ویلاهای معمولی را می‌توانید در رویان پیدا کنید.

شهرک کوشا، شهرک افرا، شهرک فردوس، شهرک مهندسین، شهرک ماهان، شهرک ویلا شهر، شهرک اروشا، شهرک صدف و … از شهرک‌های معروف منطقه رویان هستند. اگر به دنبال خرید ویلا شهرکی در مازندران هستید، شهرک‌های رویان بهترین هستند.

از ویژگی‌های خرید ویلا در رویان می‌توان به چشم انداز زیبای ویلاها، نزدیکی به ساحل و جنگل، قیمت متفاوت ویلا و زمین، سرمایه گذاری پر سود و امکان خرید ویلا در شهرک یا شهر اشاره کرد.

رویان، از شهرهای گران قیمت شمالی
رویان، از شهرهای گران قیمت شمالی

2. چلک

در 11 کیلومتری نوشهر، شهر دیگری با نام چلک واقع شده است. شهری محبوب با ویلاهای لوکس و چشم انداز زیبا که به نسبت دیگر شهرهای مازندران گران‌تر است. آب و هوای خوب منطقه و موقعیت جغرافیایی شهر باعث شده تا این روزها بازار خرید و فروش در چلک داغ باشد.

شهرستان چلک شامل دو بخش چلک سفلی و چلک علیا است. ساکنین چلک هم اکثراً افراد غیر بومی هستند که برای سرمایه گذاری به این منطقه آمده‌اند. از ویژگی‌های مثبت خرید ویلا در چلک می‌توان به رطوبت پایین، قرارگیری در ارتفاعات، طبیعت بکر، فاصله نزدیک به دریا و امکانات رفاهی منطقه اشاره کرد.

چلک برای آن دسته از افراد که به دنبال سرمایه گذاری کم ریسک و مطمئن با خرید ویلا در مازندران هستند، انتخاب مناسبی است.

شاید برای شما هم جالب باشد!

یکی از ویلاهای لوکس و معروف منطقه چلک متعلق به (پیشکسوت فوتبال ایران) علی دایی است.

نمونه‌ای از ویلاهای لوکس شهر چلک
نمونه‌ای از ویلاهای لوکس شهر چلک

3. چلندر

منطقه چلندر، منطقه‌ای وسیع بین دریا، دامنه‌های سرسبز و منطقه کوهستانی است که آب و هوای خوبی دارد. منطقه‌ای در جنوب دریای مازندران که جاذبه‌های بکر و طبیعی زیادی را درون خود جای داده است. 

برای خرید ویلا در چلندر دستتان باز است؛ هم می‌توانید ویلاهای جنگلی بخرید و از آرامش و سکوت منطقه نهایت لذت را ببرید و هم می‌توانید در نزدیک‌ترین نقطه به ساحل زیبای دریا ویلا بخرید. تنوع ویلاها و ساخت ویلا در مناطق مختلف چلندر باعث شده تا امکان خرید ویلاهای لوکس یا ارزان قیمت برای شما وجود داشته باشد. به نوعی خریداران ویلا در منطقه چلندر مازندران با بودجه‌های مختلف امکان سرمایه گذاری دارند.

شهر خوش آب و هوای چلندر برای خرید ویلا
شهر خوش آب و هوای چلندر برای خرید ویلا

4. نوشهر

نوشهر، از دیگر شهرهای توریستی و پرطرفدار مازندران است. تنوع ویلاهای شهرکی، ساحلی و جنگلی در نوشهر باعث شده تا بتوانید با بودجه پایین هم در این منطقه ویلا بخرید.

از آنجایی که نوشهر شهر بزرگی است، ساخت و ساز در این منطقه اشباع نشده و هنوز فرصت خوبی برای سرمایه گذاری در نوشهر دارید. علاوه بر نزدیکی نوشهر به تهران، تعداد بالای ساکنین غیر بومی و امکان خرید ویلا یا آپارتمان در این شهر باعث شده تا افراد زیادی نسبت به خرید ملک در نوشهر ترغیب شوند. فرقی نمی‌کند متقاضی خرید آپارتمان باشید یا خرید ویلا در مازندران؛ نوشهر از پس هر سلیقه‌ای بر می‌آید.

تصویر شهر توریستی نوشهر در مازندران
شهر توریستی نوشهر در مازندران

5. چالوس

یکی از قدیمی‌ترین شهرهای استان مازندران، چالوس است. شهری در نزدیکی رامسر و نمک آبرود که برای خرید ویلا با بودجه کم بسیار مناسب است. فرقی نمی‌کند که برای سرمایه گذاری به دنبال خرید ویلا هستید یا زمین. در چالوس امکان خرید ویلا تا زیر 3 میلیون تومان هم وجود دارد.

نزدیکی چالوس به شهر تهران از مهم‌ترین ویژگی‌های خرید ویلا در این منطقه است. البته خرید ویلا در منطقه بزرگ چالوس دردسرهای خودش را هم دارد. ترافیک شدید منطقه در تعطیلات، بافت قدیمی شهر و تراکم بالای خانه در چالوس هم از ویژگی‌های منفی چالوس است. اگر به دنبال خرید ویلا در نزدیک‌ترین شهر مازندران باشید، چالوس را به شما پیشنهاد می‌کنند.

چالوس، قدیمی‌ترین شهر استان مازندران
چالوس، قدیمی‌ترین شهر استان مازندران

6. رامسر

رامسر شهری است خوش آب و هوا در نزدیکی تنکابن که به عروس مازندران شهرت دارد. ویلاهای این شهر اکثراً دارای طراحی منحصر به فرد و لوکس هستند. همین امر باعث شده ویلاهای رامسر به کاخ ویلا شهرت پیدا کند. خریداران ویلا در رامسر می‌توانند ببین ویلاهای ساحلی و ویلاهای جنگلی یکی را انتخاب کنند.

ویلاهای لوکس رامسر بیشتر در ساحل یا جنگل ساخته شده‌اند. این ویلاها عمدتاً متراژ بالای هزار متر دارند. اما ویلاهایی با متراژ پایین‌تر بیشتر در مرکز شهر رامسر قرار دارند. شهر رامسر از نظر دسترسی به امکانات رفاهی و جاذبه‌های گردشگری بسیار مناسب است. اما خرید ویلا در رامسر مازندران نیاز به سرمایه بسیار بالایی است.

رامسر، عروس مازندران
رامسر، عروس مازندران با کاخ ویلاهای خاص

7. تنکابن

تنکابن شهری با قدمت بیش از 3000 سال است که یکی از پرطرفدارترین مناطق توریستی مازندران محسوب می‌شود. جاذبه‌های گردشگری بی شمار منطقه از یک طرف، آب و هوای خوب منطقه و امکانات رفاهی هم از طرف دیگر باعث شهرت تنکابن شده است.

تقریباً قیمت ویلاها در تنکابن در رده ویلاهای ارزان قرار می‌گیرد. به طوری که می‌توانید در این منطقه ویلاهایی زیر 1 میلیارد تومان هم خریداری کنید. (تابستان 1401) اماً طبیعتاً موقعیت جغرافیایی ویلا در قیمت آن تأثیرگذار است. از این رو اگر به فکر خرید ویلا در نوار ساحلی یا مناطق بکر تنکابن باشید، باید بودجه خودتان را به بیش از 15 میلیارد برسانید.

تنکابن در رده شهرهای ارزان قیمت برای خرید ویلا
تنکابن در رده شهرهای ارزان قیمت برای خرید ویلا

8. متل قو

سلمان شهر از دیگر شهرهای معروف و برند مازندران است که به متل قو شهرت دارد. شهری نسبتاً کوچک اما با فاصله نزدیک به دریا که ویلاهای گران قیمت زیادی را درون خود جای داده است. ساکنین متل قو اکثراً افراد غیر بومی هستند که در تعطیلات به این منطقه سفر می‌کنند.

متل قو شهری شلوغ و محبوب در مازندران است که ویلاهای نزدیک دریا آن قیمت‌های بسیار بالایی دارند. اما هر چه به مناطق شهری نزدیک‌تر شوید، می‌توانید با قیمت‌های زیر 7 میلیارد تومان هم ویلا بخرید. برای سرمایه گذاری و خرید ویلا در متل قو باید بودجه بالایی داشته باشید.

متل قو، محبوب‌ترین شهر مازندران برای خرید ویلا
متل قو، محبوب‌ترین شهر مازندران برای خرید ویلا

در پایان ...

خرید ویلا و زمین همواره یکی از مهم‌ترین روش‌های سرمایه گذاری محسوب می‌شوند. شهر مازندران هم به سبب افزایش ساخت و ساز و نزدیکی به تهران، رشد بیشتری در زمینه سرمایه گذاری دارد.

به نظر شما چه شهرهایی از مازندران می‌تواند در لیست بالا جای بگیرد؟

ارسال دیدگاه