معرفی ارزان‌ترین و گران‌ترین شهرهای شمال ایران برای خرید ویلا

10 اردیبهشت 1401
0 دیدگاه
ارزانترین گرانترین شهرهای شمال ایران

ارزان‌ترین و گران‌ترین شهرهای شمال ایران رو می‌شناسید؟ کدام یک از شهرهای شمالی رو برای اقامت خودتان انتخاب می‌کنید؟

این روزها با وجود شلوغی شهرهای بزرگ و مشغله‌های ریز و درشتی که در زندگی هر یک از ما وجود دارد، هر فردی نیاز به جایی برای گذراندن اوقات فراغت در خارج از کلان شهرها می‌گردد. پایتخت نشینان هم از این قاعده مستثنا نیستند و اکثراً برای اوقات فراغت خود به شهرهای شمالی پناه می‌برند.

از آنجایی که شهرهای شمالی یکی از اصلی ترین قطب‌های گردشگری به شمار می‌روند، روز به روز به تعداد مسافران این شهرها اضافه می‌شود. هر بازاری هم که تقاضای زیادی داشته باشد، طبعاً با افزایش قیمت روبرو می‌شود. در این زمان اگر مسافر هر هفته شهرهای شمالی باشید برایتان مقرون به صرفه نیست که با قیمت‌های بالا ویلا یا هتل اجاره کنید؛ در نتیجه خرید ویلا ارزان در شمال بهترین و اقتصادی‌ترین تصمیم شما خواهد شد.

البته استان‌های شمالی کشور همانند دیگر استان‌ها دارای ارزان‌ترین و گران‌ترین شهرها هستند که بسته به سرمایه‌تان امکان خرید خانه را دارید. پس اگر شما هم علاقه دارید تا در شهرهای شمالی ویلا بخرید یا به دنبال حفظ و افزایش سرمایه خود هستید، این مقاله مجله گیلیم را از دست ندهید! در این مطلب ارزان‌ترین و گران‌ترین شهرهای شمال را بررسی می‌کنیم.

قیمت خرید ویلا شهرهای شمالی
خرید ویلا در شهرهای شمالی

بازار خرید و فروش ویلا در مناطق خوش آب و هوای شمالی به یکی از داغ‌ترین بازارهای روز تبدیل شده است. یک نفر برای افزایش سرمایه خود دست به خرید ویلا لوکس می‌زند و دیگری برای رهایی از روزمرگی و داشتن پناهگاهی برای استراحت و تفریح خانواده خود به دنبال خرید ویلایی مقرون به صرفه است.

از آنجایی که شهرهای شمالی در موقعیت های مکانی مختلفی قرار گرفته‌اند، قیمت خرید املاک در هر شهری متفاوت است. یکی از شهرها در نزدیکی دریا قرار گرفته و دیگری در دل جنگل و دشت. اینجاست که باید شهرهای شمالی را بسته به علاقه‌مندی خودتان از هم تفکیک کنید.

در ادامه ارزان‌ترین و گران‌ترین ویلاهای شهرهای شمالی را با هم بررسی می‌کنیم.

خرید ویلا ساحلی جنگلی شمال
خرید ویلا در شمال با موقعیت مکانی دلخواه

ویژگی‌های بارز شهرهای شمالی برای خرید ویلا

شهرهای شمالی از دیرباز تاکنون مورد توجه مسافران بسیاری از سراسر کشور بوده است. در این بین شاید شهرهایی با آب و هوای گرم و خشک مثل خراسان رضوی و کلان شهرهایی چون تهران و اصفهان نگاه ویژه‌تری به این شهرها داشته باشند و ترجیح دهند تعطیلات خود را در طبیعت بکر شمالی سپری کنند.

از زیبایی و جذابیت هر یک از شهرهای این خطه از سرزمینمان هرچه بگوییم کم است. با این حال آب و هوای بسیار خوب منطقه، قرار گرفتن در کنار دریا و جنگل، شرایط مطلوب زندگی، هزینه های پایین زندگی، تنوع امکانات و ویلاها و …. همه و همه باعث شده تا خرید ویلا در شمال کشور رونق خوبی داشته باشد.

پرطرفدارترین شهرهای شمالی برای خرید ویلا

خرید ویلا در شمال کشور در دو استان گیلان و مازندران مرسوم است و شهرهای دیگر برای خرید ویلا زیاد مورد توجه نیستند. در استان‌های گیلان و مازندران شهرهای زیادی وجود دارد؛ اما برخی از شهرها به عنوان شهرهای گران‌تر شناخته شده‌اند.

شهرهایی مثل چمخاله، لاهیجان، بندر انزلی، رشت، چمستان، مازندران، چالوس، چابکسر، دریا کنار، تالش، آستانه، فومن، آمل و نور در لیست بهترین شهرهای شمالی برای خرید ویلا قرار دارند. در این بین لاهیجان یکی از گران‌ترین شهرها در استان گیلان و متل‌قو، رامسر و نوشهر هم از گران‌ترین شهرهای مازندران محسوب می‌شوند. شاید برای شما هم سؤال باشد که چه ویژگی باعث تمایز ویلا در این شهرها با دیگر شهرهای شمالی می‌شود؟

مراکز خرید و تجاری، طبیعت سرسبز، جاذبه های گردشگری متنوع و پرطرفدار، مرز مشترک با دریا یا سواحل، ساخت ویلاهای لوکس در منطقه و تقاضا بالا خرید و اجاره املاک در این مناطق باعث شده تا به عنوان گران‌ترین شهر شمالی شناخته شوند.

خرید ویلا شهرهای پرطرفدار شمال
خرید ویلا در پرطرفدارترین شهرهای شمال

خرید ویلا لوکس در شمال

اگر به دنبال خرید ویلا لوکس در شمال هستید، شهرهای هم مرز با دریا را انتخاب کنید. افرادی که به شمال سفر می‌کنند عمدتاً ترجیح می‌دهند بیشتر زمان خودشان را در کنار دریا بگذرانند. گوش دادن به صدای پرندگان و امواج دریا به خودی خود حال آدم را خوب می‌کند. حال فکرش را بکنید که ویلا شما دقیقا رو به دریا قرار گرفته و می‌توانید از همان جا غروب آفتاب هم تماشا کنید!

از طرف دیگر ویلاهایی که در ساحل و نزدیکی دریا ساخته می‌شوند دارای امکانات پیشرفته‌تر و به زبانی دیگر ویلاهای لوکسی هستند. پس دور از ذهن نیست که قیمت ویلاهای شهرهایی چون لاهیجان، رامسر و نوشهر از دیگر شهرها گران‌تر باشد.

خرید ویلا ارزان در شمال

در هر منطقه‌ای از شمال کشور هم ویلاهای ارزان و هم ویلاهای گران برای خرید وجود دارد؛ اما بر اساس یک تحلیل و بررسی کلی می‌توانیم شهرهای چمستان، آمل، نور و فریدون‌کنار را از شهرهایی بدانیم که قیمت ویلا در آنها کمتر است. 

خرید ویلا ارزان شمال
خرید ویلا ارزان در شهرهای شمال ایران

چرا شهرهای متل‌قو، رامسر و نوشهر جزو گران‌ترین شهرها هستند؟

شهرهای متل‌قو، رامسر و نوشهر از شهرهای توریستی مازندران هستند که درآمد بیشتر افراد آن از توریسم و گردشگری تأمین می‌شود. این شهرها مانند بقیه شهرهای مازندران تولید‌کننده محصولات دامی و کشاورزی نیستند و مایحتاج خودشان ‌را از شهرهای اطراف تأمین می‌کنند.

شهرهایی که نظر مسافران و گردشگران بسیاری را به خودشون جلب می‌کنند به سمت مصرف‌گرایی سوق پیدا کرده‌اند. این شهرها از محصولات دامی و پرورشی خود استفاده نمی‌کنند و بدین ترتیب قیمت محصولات در این شهرها از شهرهایی که گردشگر کمتری دارند گران‌تر می‌شود.

خرید ویلا رامسر
خرید ویلا در شهرهای خوش آب و هوا

خرید ویلا در پرمتقاضی ترین مناطق شمالی

خرید ویلا نوشهر

نوشهر از بهترین شهرهای شمال برای خرید انواع ویلای جنگلی و ساحلی است. نوشهر به‌دلیل دور بودن از شهر و داشتن آرامش و سکوت و فضای جنگلی زیبا از شهرهای پرطرفدار شمال برای خرید ویلا محسوب می‌شود. از ویلاهای ارزان قیمت گرفته تا ویلاهای گران در این شهر باصفا وجود دارد.

خرید ویلا لاهیجان

لاهیجان شهر چای و ابریشم یکی از سرسبزترین و البته معروف‌ترین شهرهای شمالی است. نزدیکی به دریا از یک طرف و قرار گرفتن در دل جنگل های سرسبز از طرف دیگر باعث شهرت این شهر در میان مردم و مسافران شده است. هرجا هم که بحث گشت و گذار و تفریح مردم به راه باشد، بازار ویلا در آن رونق دارد. اگر به دنبال ویلاهای لوکس در این شهر می گردید، پیشنهاد می‌کنیم که از شیطان کوه شروع کنید.

خرید ویلا مناطق جنگلی شمال
خرید ویلا در مناطق جنگلی و کوهستانی شمال

خرید ویلا در مناطق کوهستانی

اگر آب و هوای شرجی شمال اذیتتان می‌کند و به دنبال آب و هوای بهتری نظیر مناطق جنگلی هستید، شهرهای استان گیلان بهترین گزینه برای شماست. لنگرود، دیلمان، سیاهکال و … از سری مناطق کوهستانی شمال هستند که خرید ویلا در آن رونق دارد. 

خرید ویلا در چالوس

چالوس از شهرهای پرتردد و پرطرفدار شمالی است. تنوع ویلاهای چالوس نیز بالاست و دارای ویلاهای لوکس و مقرون به صرفه زیادی است. فرقی نمی‌کند که به دنبال ویلاهای ساحلی هستید یا شهری و جنگلی. در چالوس می‌توانید به راحتی ویلای ارزان قیمت پیدا کنید.

خرید ویلا در چمستان

چمستان از شهرهایی است که از نظر قیمت ویلا برای افرادی که سرمایه زیادی برای خرید ویلا ندارند اما می‌خواهند تعطیلات خود را در مناطق خوش آب و هوای شمال بگذرانند مناسب‌تر است. چمستان مانند سایر مناطق شمالی کشور از آب و هوای فوق‌العاده و طبیعتی زیبا برخوردار است که از این لحاظ برای افرادی که نمی‌خواهند هزینه زیادی برای خرید ویلا پرداخت کنند مناسب است.

خرید ویلا لوکس شمال ایران
ویلاهای لوکس شمال

قیمت ویلا در شمال

قیمت خرید ویلا در شهرهای شمالی به عوامل مختلفی بستگی دارد. نزدیکی به دریا، موقعیت مکانی ویلا، متراژ ویلا، امکانات ویلا و … همگی در قیمت نهایی ویلا نقش به سزایی دارند. اما به طور کلی قیمت خرید ویلا در شمال از 1/500/000/000 تومان شروع و تا 10/000/000/000 تومان و بالاتر ادامه دارد.

سؤالات متداول

رامسر، ایزدشهر، متل قو و … از پرطرفدارترین شهرهای شمالی برای مسافرت و گردش محسوب می‌شوند. همچنین، لوکس ترین ویلاهای شمالی هم در این شهرها قرار گرفته اند.

خیر، هیچ یک از شهرهای شمالی به طور قطع در دسته گران ترین شهرها قرار نمی‌گیرند. اما به طور میانگین قیمت ویلاها و املاک ساخته شده در این شهرها به سبب امکانات لوکس و متراژ بالا گران‌تر است؛ اما این به آن معنا نیست که نتوانید ویلاهای ارزان قیمتی در این شهر پیدا کنید.

چمستان، نور، فریدون کنار، آمل و … از ارزان ترین شهرهای شمال برای خرید ویلا هستند.

در پایان ...

در این مقاله از مجله گیلیم به بررسی ارزان‌ترین و گران‌ترین شهرهای شمالی کشورمان برای خرید ویلا پرداختیم. دیگر بسته به علاقه شخصی، بودجه و نظر خودتان است که کدام شهر را برای زندگی یا خرید ویلا انتخاب کنید. به نظر شما کدام یک از دیگر شهرهای شمالی برای خرید ویلا مناسب هستند؟

ارسال دیدگاه