بازار خرید و فروش ویلا در شمال و افزایش تقاضای سرمایه گذاران

20 دی 1402
0 دیدگاه
بازار خرید و فروش ویلا

جدیدترین خبرهای منتشر شده درباره قیمت مسکن در پایتخت حاکی از آن است که سرمایه‌گذاران بیشتری به سمت خرید ویلا در مناطق خوش آب‌وهوای شمالی روی آورده‌اند. از این رو تقاضا برای خرید ویلا و زمین در شمال کشور بیشتر شده و بازار آن هر روز رونق بیشتری می‌گیرد. در ادامه علل افزایش تقاضا را بیشتر شناخته و از بازار خرید و فروش ویلا آگاه می‌شوید.

افراد بسیاری که برای خرید و فروش ویلا در شمال اقدام می‌کنند، می‌دانند که بعد از گذشت چند سال و یا حتی چند ماه سرمایه آن‌ها تا چندین برابر افزایش پیدا می‌کند. زیرساخت‌ها و شرایط آب‌ و هوایی مناسب موجب افزایش روزافزون قیمت ویلا می‌شود. در واقع بخش بسیاری از سرمایه‌گذاری‌هایی که در شمال کشور صورت می‌گیرد، جنبه حفظ ارزش پول و بهره‌برداری از نرخ تورم را دارد.

البته بخشی از سرمایه‌گذاری‌ها نیز در بازار تهران در گردش است و بخش عمده آن به شمال کشور می‌رود. به این دلیل که قیمت مسکن در شمال کشور به نسبت شهر تهران پایین‌تر است و سرمایه‌دارهای کوچک‌تر می‌توانند سرمایه خود را به کار گیرند.

یکی دیگر از علل سرمایه‌گذاری در شمال کشور، رشد بی‌سابقه این بازار در سال‌های اخیر بوده است. به‌طوری که هر روز تقاضا برای سرمایه‌گذاری افزایش پیدا می‌کند و مزایای بسیاری برای خریداران دارد که از جمله آن‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

افزایش سرمایه با توجه به تحولات بازار خرید و فروش ویلا

تغییر و تحولات بازار خرید و فروش ملک در سال‌های اخیر باعث شده است که قیمت ویلا، زمین و ملک روزبه‌روز در حال افزایش باشد. مزیت دوم نیز به سطح قیمت ویلا و زمین در مقایسه با قیمت مسکن در پایتخت برمی‌گردد. به‌طوری که بازار مسکن در شهر تهران پس از شروع نوسانات ارزی در آذر ماه گذشته به این رویداد واکنش نشان داد و پا به پای دلار افزایش پیدا کرد. در صورتی که بازار خرید و فروش املاک شمال خبری از هیجان قیمتی ناشی از متغیر ارزی نبوده و نیست.

با این حساب اگر یک ویلا در موقعیت جغرافیایی مناسب برای خرید پیدا کنید، می‌توانید بعد از مدتی سود خوبی از فروش آن داشته باشید.

برای خرید یک ویلا با موقعیت جغرافیایی مناسب، لطفاً روی عکس کلیک کنید.

امکان تفریح و استفاده شخصی از ویلا در زمان تعطیلات

مزایای سرمایه‌گذاری در شمال کشور به حفظ ارزش پول، سود مالی و کسب درآمد محدود نمی‌شود، بلکه با خرید یک ویلا می‌توانید در زمان تعطیلات از آن استفاده کرده و یک مکان تفریحی خوب داشته باشید. بدین گونه شما می‌توانید چند روز را با خیال راحت به تفریح‌تان برسید و هوای دل‌پذیر طبیعت را استشمام کنید. علاوه بر این خانواده شما نیز از تعطیلات خود لذت می‌برند و هوای بی‌نظیر و طبیعت بکر را تجربه می‌کنند.

این احساس باعث افزایش جریان انرژی در شما می‌شود. در نتیجه استرس را از شما دور کرده و حس خوب و آرامش را به شما تزریق می‌کند.  

مناسب بودن قیمت ویلا

کارشناسان در این رابطه معتقد هستند که سود ساخت و ساز در شمال کشور به نسبت پایین بوده و ویلا یک جنبه سفارشی دارد که هر فرد بر اساس نیازمندی‌های خود آن را طراحی و مصرف می‌کند.

پس یکی دیگر از دلایل خرید ویلا در شمال کشور، مقرون‌به‌صرفه بودن آن است. همین موضوع توجه بسیاری از سرمایه‌گذاران خرد و کلان را به خود جلب کرده است.

کسب درآمد از رهن یا اجاره ویلا

خلاصه اگر بخواهید به مزایای خرید ویلا در شمال کشور اشاره کرد، این مطلب تا صبح ادامه دارد. شما از هر کس بپرسید سفر به کجا برویم؟ قطعاً پاسخ او، شمال است. اگر غیر از این باشد، در نهایت به جنگل و دریا اشاره می‌کند. پس بهتر است جایی رفت که جنگل و شمال را با هم داشته و طبیعتش بکر باشد.

به این ترتیب شما می‌توانید به افراد متقاضی ویلای خود را رهن یا اجاره داده و یک درآمد پایدار کسب کنید.

ویلای ساحلی با طبیعتی بکر و منحصربه‌فرد، چشم‌اندازی که این ویلا به دریا و جنگل سی سنگان دارد، فوق‌العادست.

موقعیت جغرافیایی ایده‌آل

تعداد بسیار زیادی از ویلاهایی که در شهرهای شمالی به بهره‌برداری رسیده‌اند، در موقعیت جغرافیایی ایده‌آلی هستند. نزدیک بودن به ساحل، جنگل، مراکز خرید، ایستگاه تاکسی، اتوبوس، مدارس و امنیت بالای آن‌ها از دلایلی است که تقاضا برای خرید ویلا را افزایش می‌دهد و آن را به سرمایه‌گذاری ایده‌آل تبدیل می‌کند.

البته این موضوع بستگی به نوع ویلایی که انتخاب می‌کنید، دارد. به‌طور مثال ویلاهای جنگلی، خانه‌هایی با مناظر زیبا هستند و قیمت پایین‌تری دارند؛ زیرا در یک منطقه بکر بنا شده‌اند و از هر گونه سروصدا و آلودگی شهری به دور هستند.

تنوع ویلاهای ساخته شده در شمال کشور

همان‌طور در بالا اشاره شد، ویلاهای شمال را می‌توان در دو دسته ویلاهای ساحلی و جنگلی تقسیم‌بندی کرد. اصولا ویلاهای ساحلی در داخل شهر و خط ساحلی بنا می‌شوند و چشم‌اندازی زیبا از دریا به شما می‌دهند. در صورتی که ویلاهای جنگلی در کوهپایه‌ها و زمین‌های جنگلی بنا می‌شوند. منظره‌ای زیبا و چشم‌نواز از طبیعت سرسبز، سکوت و آرامش جنگل و هوایی پاک از ویژگی‌های این ویلاها است.

سخن پایانی

در این مقاله جدیدترین اخبار را در مورد بازار خرید و فروش ویلا و علل افزایش تقاضای سرمایه‌گذاران دانستید. به هر جهت تفاوتی ندارد که سرمایه شما چه میزان است، بازار خرید و فروش ویلا می‌تواند بهترین گزینه باشد. برای خرید ویلا کد ملک خود را از صفحه‌ی اصلی سایت گیلیم انتخاب و به کارشناسان ما اعلام کنید.

ارسال دیدگاه