در جاده چالوس کجا غذا بخوریم؟ معرفی 15 رستوران جاده چالوس + آدرس

24 اسفند 1401
0 دیدگاه
رستوران‌های جاده چالوس

در مسیر چالوس غذا خوردید؟! برترین رستوران جاده چالوس را می‌شناسید؟!

جاده چالوس، جاده‌ای پر از خاطره و محبوب برای ما ایرانی‌ها است. این جاده صرفاً مسیری برای رسیدن به شهرهای شمالی نیست؛ بلکه خودش یکی از لذت بخش‌ترین و جذاب‌ترین جاذبه‌ها محسوب می‌شود.

در تعطیلات نوروزی و حتی آخر هفته‌ها بسیاری از خانواده‌ها جاده چالوس را برای صرف غذا و گذراندن اوقات فراغت خود انتخاب می‌کنند. ترافیک‌های سنگین جاده و مسیرهای پر پیچ خم جاده چالوس هم باعث منصرف شدن افراد از انتخاب این مسیر نمی‌شود!!

جاده چالوس که با نام رسمی جاده ۵۹ شناخته می‌شود، در زمان سلطنت رضا شاه پهلوی ساخته شده است. جاده‌ای شکافته شده در دل کوه‌ها که به عنوان چهارمین جاده زیبا در جهان شناخته می‌شود. اما زیبایی‌های جاده چالوس به مناظر طبیعی و کوه و جنگل آن خلاصه نمی‌شود.

رستوران‌های قدیمی و معروف این جاده خود داستان‌ها برای گفتن دارند. رستوران‌هایی مثل همسفر که برای ما ایرانی‌ها تداعی گر فیلمی قدیمی با همین نام است. اصلاً پا گذاشتن در جاده چالوس و صرف غذا در رستوران‌های مسیر حال و هوای دیگری دارد.

از آنجایی که کم‌کم قرار است بار و بندیل خودتان را برای سفرهای نوروزی جمع کنید، در این مطلب از مجله گیلیم قصد داریم تا بهترین رستوران‌های مسیر جاده چالوس را معرفی کنیم.

معروف‌ترین رستوران‌های بین راهی جاده چالوس
معروف‌ترین رستوران‌های بین راهی جاده چالوس

جاده چالوس برای تهرانی نشین‌ها و کرجی‌ها صرفاً مسیری برای رسیدن به شمال کشور نیست؛ بلکه بسیاری از افراد فقط برای صرف غذا و حتی صبحانه ساعت‌ها در این مسیر رانندگی می‌کنند. فرقی نمی‌کند که قبل از سفر به شمال به دنبال رستوران‌های خوب مسیر چالوس می‌گردید یا قصد دارید برای صرف وعده غذایی پا به این جاده پر از خاطره بگذارید؛ در ادامه لیستی کامل از پرطرفدارترین رستوران‌های مسیر جاده چالوس را برایتان بازگو می‌کنیم.

نکته: اگر شما هم جزو آن دسته از افراد هستید که علاقه‌ای به صرف غذا در رستوران‌های سر راهی ندارید؛ پیشنهاد می‌کنیم تا انتهای مطلب را مطالعه کنید. چرا که در لیست رستوران‌های زیر نام دو مجموعه که غذاهای سالم و مقوی مثل نون و پنیر و سبزی و … سرو می‌کنند هم آمده است.

1. رستوران لاله کهن

یکی دیگر از رستوران‌های ابتدای جاده چالوس، رستوران لاله است. رستورانی با منوی غذاهای فرنگی و ایرانی که البته انواع کباب آن محبوبیت بیشتری دارد. فرقی نمی‌کند که فصل زمستان راهی سفر می‌شوید یا تابستان؛ آلاچیق‌های فضای باز رستوران لاله مجهز به سیستم گرمایش و سرمایش هستند.

ویژگی مثبتی که لذت غذا خوردن را در دل مناظر بکر جاده دوچندان می‌کند. در رستوران لاله کهن علاوه بر غذا، صبحانه، پیش غذا،‌ انواع نوشیدنی و حتی قلیان هم سرو می‌شود.

آدرس
کیلومتر ۳ جاده چالوس
ساعت فعالیت
شنبه تا پنجشنبه 11:30 تا 24:00 | جمعه از ساعت 11:30 تا 18:00
شماره تماس
02632280632
غذاهای کبابی رستوران لاله کهن
غذاهای کبابی رستوران لاله کهن

2. رستوران لادن

رستوران لادن با فضای دنج و سرو ماهی‌های تازه و خوشمزه خود شهرت زیادی دارد. صرف غذا آن هم در فضای سنتی و شنیدن صدای آب لذت دوچندانی دارد. البته این رستوران هم جدای از فضای باز، امکان صرف غذا در سالن هم دارد.

از انواع کباب‌های مخصوص گرفته تا دیزی، غذاهای سنتی و حتی صبحانه‌های ایرانی و انگلیسی را می‌توانید در رستوران لادن میل کنید. البته پیشنهاد می‌کنیم بعد از غذا سرویس چای با سماور زغالی این رستوران را از دست ندهید!!

آدرس
کیلومتر 5 جاده چالوس
ساعت فعالیت
هر روز از ساعت 8:00 تا 24:00
شماره تماس
02632280656
فضای داخلی رستوران لادن
فضای داخلی رستوران لادن

3. رستوران یوسف

رستوران یوسف هم یکی دیگر از رستوران‌های معروف ابتدای جاده چالوس است. رستورانی با سرو انواع غذاهای با کیفیت ایرانی مثل انواع کباب و ماهی در محیطی دنج و راحت. در رستوران یوسف می‌توانید در فضای سرسبز و داخل آلاچیق‌های زیبای مجموعه، غذای خود را میل کنید.

آدرس
کیلومتر ۶ جاده چالوس
ساعت فعالیت
هر روز از ساعت 12:00 تا 24:00
شماره تماس
02632280787
آلاچیق رستوران یوسف در جاده چالوس

4. رستوران میرزایی

در ابتدای مسیر و کیلومتر ۷ جاده چالوس، یکی دیگر از رستوران‌های با سابقه جاده چالوس با نام رستوران میرزایی قرار گرفته است. رستورانی محبوب با سرآشپزهای حرفه‌ای، محیط دنج و باصفا و غذاهای باکیفیت که بیش از ۵۰ سال از افتتاح آن می‌گذرد.

شعبه اول رستوران میرزایی در جاده چالوس و شعبه‌های دیگر آن در جهانشهر، عظیمیه و مهرشهر کرج هستند. در رستوران میرزایی انتخاب با شما است که فضای داخل رستوران را انتخاب کنید یا فضای باز در دل طبیعیت بکر جاده. از انواع کباب‌ها گرفته تا انواع خورش و غذاهای ایرانی را می‌توانید در این رستوران با سابقه میل کنید.

آدرس
کرج، کیلومتر 7 جاده چالوس، بعد از وینه، قبل از سد کرج، سرودار
ساعت فعالیت
هر روز از ساعت 11:00 تا 24:00
شماره تماس
02635363755
شعبه چالوس رستوران میرزایی
شعبه چالوس رستوران میرزایی

5. رستوران باغ پدری

اگر به دنبال رستورانی با تنوع غذایی بالا و سرو وعده‌های غذایی متفاوت می‌گردید، رستوران باغ پدری مناسب شما است. فضایی دنج و راحت که برای دورهمی‌های خانوادگی و دوستانه کاملاً مناسب است. انتخاب با شما است که از بین آلاچیق‌های کرسی دار یا میز و صندلی یکی را انتخاب کنید.

فضای صرف غذا در رستوران باغ پدری در کنار رودخانه چالوس با تجهیزات گرمایش و سرمایش قرار گرفته است. انواع نوشیدنی، غذاهای سنتی مثل دیزی و کباب و حتی ماهی‌های سرخ شده و صبحانه باکیفیت را می‌توانید در این رستوران میل کنید.

نکته: اگر صبح زود سفر خود را آغاز کرده‌اید، پیشنهاد می‌کنیم حتماً صبحانه سلف سرویس رستوران باغ پدری را تجربه کنید.

آدرس
کیلومتر 10 جاده چالوس
ساعت فعالیت
هر روز از ساعت 7:00 تا 24:00
شماره تماس
02635354106
صبحانه‌های خوشمزه رستوران باغ پدری
صبحانه‌های خوشمزه رستوران باغ پدری

6. رستوران ارکیده

رستوران ارکیده با غذاهای باکیفیت و معروفی که دارد، طرفداران زیادی را به خودش اختصاص می‌دهد. این رستوران شعبه‌های زیادی در شهرهای مختلف ایران دارد؛ اما خب شعبه جاده چالوس آن یه چیز دیگه است!

رستوران ارکیده جاده چالوس قبل از انقلاب و در اوایل سال 1336 توسط حاج علی اژدری ممقانی احداث شده است. رستورانی که گذر سال‌ها خدشه‌ای بر شهرت و کیفیت غذاهای آن نداشته و در لیست برترین رستوران‌های جاده جالوس قرار دارد.

تخت‌های سنتی، فضای روباز رستوران، شنیدن صدای رودخانه و صرف غذاهای سنتی و کباب‌های محشر این رستوران، اوقات لذت بخشی را برایتان تداعی می‌کند. اگر به رستوران ارکیده رفتید، حتماً طعم کباب مخصوص آن را بچشید!

آدرس
کیلومتر 12 جاده چالوس
ساعت فعالیت
هر روز از ساعت 12:00 تا 24:00
شماره تماس
02634122
فضای دنج رستوران ارکیده جاده چالوس
فضای دنج رستوران ارکیده جاده چالوس

7. رستوران وینه

رستوران وینه یکی دیگر از محبوب‌ترین رستوران‌های لیست ما است. سابقه این رستوران به همان سال‌های ابتدایی بعد از جنگ جهانی دوم باز می‌گردد. رستورانی بسیار شلوغ که با مشتری مداری و غذاهای باکیفیتش، جای خود را در دل مردم پیدا کرده است.

این رستوران که با نام رستوران نوروزی وینه هم شناخته می‌شود، انواع کباب‌ها و غذاهای سنتی ایرانی را سرو می‌کند. رستوران وینه در رده رستوران‌هایی با قیمت متوسط قرار می‌گیرد. 

آدرس
کیلومتر 12 جاده چالوس، وینه
ساعت فعالیت
هر روز از ساعت 11:00 تا 24:00
شماره تماس
02635353593
رستوران با سابقه وینه در چالوس
رستوران با سابقه وینه در چالوس

8. رستوران هزارچم

گردنه هزارچم یکی از زیباترین بخش‌های مسیر جاده چالوس است. منطقه‌ای که به خاطر پیچ‌های خطرناک و زیادش به هزارچم معروف شده است. در این منطقه رستورانی با همین نام قرار گرفته است. رستوران هزارچم در فضایی مدرن و و شیک به مسافران خدمت رسانی می‌کند.

اگر به دنبال صرف غذاهای محلی شمالی و انواع کباب‌های ایرانی می‌گردید، رستوران هزارچم را فراموش نکنید. البته این مجموعه علاوه بر رستوران، دارای کافی شاپ هم هست.

آدرس
کیلومتر 54 جاده چالوس، منطقه هزارچم
ساعت فعالیت
هر روز از ساعت 7:00 تا 24:00
شماره تماس
09111930662
کافه رستوران هزارچم
کافه رستوران هزارچم

9. رستوران آبی

نظرتان در مورد ماهی سفید، کباب ترش و انواع و اقسام غذاهای شمالی چیست؟! اگر در مسیر تهران – چالوس به دنبال غذاهای شمالی می‌گردید، رستوران آبی در منطقه پرطرفدار سیاه بیشه انتخاب خوبی است. فضایی سنتی با سرو غذاهای تازه و باکیفیت یکی از اصلی‌ترین دلایل محبوبیت رستوران آبی است.

البته از حق نگذریم رستوران‌های سیاه بیشه طرفدار زیاد دارد. دلیل آن هم غذاهای باکیفیت، فضای تمیز، پرسنل خوب و امکانات مناسب رستوران‌های جاده‌ای این منطقه است.

آدرس
کیلومتر 65 جاده چالوس، بعد از تونل کندوان، سیاه بیشه
ساعت فعالیت
هر روز از ساعت 9:00 صبح تا 12:00 شب
شماره تماس
09119931932

شاید برایتان جالب باشد!

منطقه سیاه بیشه یکی از مناطق محبوب جوان‌ها از گذشته تا به الان است. این منطقه به عنوان معدن انواع کباب و جیگر با کیفیت شناخته می‌شود. افراد زیادی به سودای صرف کباب در سیاه بیشه مسیر پر پیچ و خم جاده چالوس را با لذت طی می‌کنند.

رستوران آبی از برترین رستوران‌های چالوس
رستوران آبی از برترین رستوران‌های چالوس

10. رستوران قرن 21

اگر مسیر قدیم جاده چالوس را در پیش گرفته باشید، در محدوده تونل کندوان می‌توانید رستوران‌های زیادی را ببینید. یکی از رستوران‌های معروف این محدوده، رستوران قرن ۲۱ است. محیط دنج و زیبای رستوران در کنار سرو غذاهای باکیفیت باعث شده تا بسیاری از مسافران این رستوران را برای صرف غذا انتخاب کنند.

در رستوران قرن ۲۱ می‌توانید انواع غذاهای کبابی را با خیال راحت میل کنید. اما حواستان باشد که غذاهای رستوران ۲۱ بسیار گران است.

آدرس
کیلومتر 65 جاده چالوس
رستوران قرن ۲۱ معروف‌ترین رستوران چالوس
رستوران قرن ۲۱ معروف‌ترین رستوران چالوس

11. رستوران همسفر

بدون شک همه شما یک بار هم که شده فیلم همسفر دهه ۵۰ را دیده باشید. فیلمی پر از خاطره و محبوب که یکی از سکانس‌های آن در این رستوران فیلم‌برداری شده است. اکثر مهمانان این رستوران، به واسطه همین حس و حال خوب رستوران همسفر، وعده‌های غذایی خود را در اینجا میل می‌کنند.

رستوران همسفر هم در سالن و هم در محوطه کنار رودخانه به مشتریان خود خدمت رسانی می‌کنند. شما می‌توانید انواع غذاهای محلی و کباب‌ها را در این رستوران میل کنید.

آدرس
جاده چالوس، بعد از مرزن آباد، دیزین
ساعت فعالیت
هر روز از ساعت 6:00 تا 24:00
شماره تماس
01152211522
رستوران همسفر به یاد دهه ۵۰
رستوران همسفر به یاد دهه ۵۰

12. آشکده کندوان

حیف نیست که در مسیر جاده چالوس از لذت خوردن آش داغ و خوشمزه بگذرید؟!! با قدم گذاشتن در مسیر جاده چالوس، قبل از تونل کندوان، آش فروشی‌های منطقه معروف کندوان در انتظار شما هستند. 

آش رشته، آش دوغ، عدسی، خوراک لوبیا و … را می‌توانید در منطقه کندوان نوش جان کنید. البته غذای رستوران‌های این منطقه صرفاً به آش خلاصه نمی‌شود و می‌توانید انواع غذاهای ایرانی را در اینجا میل کنید.

آدرس
کیلومتر 75 جاده چالوس، قبل از تونل کندوان
ساعت فعالیت
هر روز از ساعت 12:00 تا 24:00
شماره تماس
02635283009
آشکده معروف کندوان
آشکده معروف کندوان

13. رستوران دونا

اگر به دنبال رستورانی با غذاهای باکیفیت اما قیمت مناسب می‌گردید، رستوران دونا بهترین گزینه است. رستوران دونا با فضای ساده و سرو انواع غذاهای ایرانی، یکی از رستوران‌های معروف جاده چالوس است.

غذاهای رستوران دونا بسیار متنوع است؛ اما اگر نظر ما را بخواهید، پیشنهاد می‌کنیم طعم باقالی پلو با گوشت و ماهی قزل آلای این رستوران را حتماً بچشید.

آدرس
کیلومتر ۷۵ جاده چالوس، بعد از تونل کندوان
ساعت فعالیت
هر روز از ساعت 7:00 تا 24:00
شماره تماس
01144694400
رستوران دونا در جاده چالوس
رستوران دونا در جاده چالوس

14. دهاتی

مجموعه دهاتی هم یکی دیگر از جذابیت‌های جاده چالوس خودمان است. فروشگاه دهاتی از انواع آب میوه، سوغاتی شمال و محصولات لبنی گرفته تا انواع بستنی‌های خوشمزه را درون خود دارد. اگر قصد دارید تا میان وعده سالمی را در مسیر تهران – شمال میل کنید، دهاتی انتخاب خوبی است.

بستنی دهاتی از سال 1380 فعالیت خود را آغاز کرده و توانسته نظر مسافران را به خود جلب کند. 

آدرس
کیلومتر ۴۸ جاده چالوس، منطقه ماهان
ساعت فعالیت
هر روز 24 ساعته
شماره تماس
02635292050
بستنی‌های مجموعه داهاتی
بستنی‌های مجموعه داهاتی

15. نون و ماست

اگر اعتمادی به غذاهای جاده ندارید و ترجیح می‌دهید غذاهای سالم میل کنید؛ فروشگاه نون و ماست را به خاطر بسپارید. در این مجموعه انواع شیرینی جات، خشکبار، آجیل، لبنیات، نان و … برای خرید موجود است. 

اما جذابیت مجموعه نون و ماست، در صبحانه‌های خوشمزه و امکان خرید لقمه‌های نان و پنیر و سبزی، نان و پنیر گردو و دیگر لقمه‌های مقوی و سالم آن است.

آدرس
کیلومتر ۷۵ جاده چالوس، بعد از تونل کندوان
ساعت فعالیت
هر روز از ساعت 7:00 تا 24:00
شماره تماس
01144694400
صبحانه‌های لذیذ نون و ماست
صبحانه‌های لذیذ نون و ماست

سؤالات متداول

رستوران همسفر، رستوران باغ پدری، رستوران ارکیده، آشکده کندوان و رستوران آبی از محبوب‌ترین رستوران‌های جاده چالوس از نگاه مسافران هستند.

بله، یکی از لذت بخش‌ترین قسمت مسیر جاده چالوس، صرف صبحانه‌های محلی و خوشمزه در رستوران‌های آن است. رستوران لادن، باغ پدری، مجموعه دهاتی، مجموعه نون و ماست و … از جمله رستوران‌هایی هستند که در جاده چالوس صبحانه سرو می‌کنند.

در پایان ...

جای جای جاده چالوس پر از خاطره و جذابیت‌های خاص است. از آش فروشی‌های آن گرفته تا رستوران‌های مسیر و حتی فروشگاه‌های آن غذاهای خوشمزه و لذت بخشی دارند. در این مطلب سعی کردیم تا معروف‌ترین رستوران‌های مسیر را باب هر سلیقه‌ای به شما معرفی کنیم.

شما عموماً در مسیر تهران – چالوس به کدام رستوران می‌روید؟

ارسال دیدگاه