قیمت مسکن پردیس | برای خرید مسکن در پردیس چقدر باید هزینه کنیم؟

18 خرداد 1401
0 دیدگاه
قیمت مسکن پردیس

با افزایش قیمت مسکن در پایتخت و ساخت واحدهای مسکن مهر در اطراف تهران، منطقه پردیس به یکی از پرطرفدارترین مناطق برای خرید مسکن تبدیل شده است. اما روند افزایشی قیمت مسکن در مناطقی مثل پرند و پردیس هم افزایشی بوده و برای خرید مسکن در این محدوده باید چیزی در حدود 1 میلیارد هزینه کنید.

با کمی جستجو در سایت‌های خرید و فروش ملک، متوجه خواهید شد که قیمت‌ مسکن در شهر پردیس از ابتدای سال 1401 تا کنون بیش از 45 درصد افزایش داشته است. در این سه ماهه اول سال جدید شاهد افزایش 150 تا 200 میلیونی قیمت مسکن بوده‌ایم.

منطقه پردیس در 17 کیلومتری شهر تهران قرار گرفته است. منطقه ای که علاوه بر واحدهای مسکن مهر، دارای واحد شخصی و واحدهای تعاونی نیز می‌باشد. از این رو میزان افزایش قیمت مسکن در پردیس یکسان نیست و بسته به نوع ساختمان و سال ساخت آن متغیر است.

برخی فعالان بازار قیمت واحدهای شخصی شهر پردیس را از 1 میلیارد و 500 میلیون تومان تا 10 میلیارد تومان اعلام کرده‌اند. واحدهای تعاونی هم از 1 میلیارد و 400 تا 5 میلیارد تومان هستند. اما قیمت واحدهای مسکن مهر بسته به وضعیت ساخت آن‌ها متغیر است.

واحدهای آماده فروش مسکن مهر که تکلیفشان معلوم است. اما گفته شده که زمان تحویل واحدهای نیمه کاره بین یک تا دو سال دیگر است؛ اما زمان قطعی و دقیقی برای تحویل آن در نظر گرفته نشده است. واحدهای نیمه کاره مسکن مهر بین 680 تا 800 میلیون تومان و واحدهای آماده حدوداً 1 میلیارد و 800 میلیون تومان قیمت دارند.

قیمت خرید مسکن پردیس
قیمت خرید مسکن پردیس

افزایش قیمت مسکن در پایتخت چه تبعاتی دارد؟

با افزایش قیمت مسکن در پایتخت قشر ضعیف جامعه و افراد کم درآمد مجبور به شهرک نشینی و حومه نشینی شده‌اند. اما قیمت خرید و حتی اجاره مسکن در پردیس به حدی افزایش پیدا کرده، که افراد کم درآمد هم قادر به اجاره مسکن در این منطقه نخواهند بود. در حالی که هدف از ساخت مسکن مهر و ساختمان سازی در اطراف تهران، کنترل قیمت و ایجاد بستری برای خانه دار کردن قشر ضعیف جامعه بوده است.

ارسال دیدگاه