وضعیت وام 200 میلیون تومانی مسکن روستایی به کجا رسید؟

15 مرداد 1401
0 دیدگاه
وام 200 میلیون تومانی مسکن روستایی

طبق جدیدترین اخبار مسکن، از تاریخ 8 مردادماه 1401 روستاییان می‌توانند وام مسکن 200 میلیون تومانی مسکن دریافت کنند. تا پیش از این مبلغ وام مسکن روستاییان 100 میلیون تومان بود. اما با دستور مکتوب رئیس جمهور به سازمان برنامه و بودجه، تسهیلات وام مسکن به 200 میلیون تومان رسید.

رئیس بنیاد مسکن اعلام کرد: متقاضیان دریافت تسهیلات وام 200 میلیون تومانی از 1401.05.08 می‌توانند با مراجعه به دفاتر بنیاد مسکن در سراسر کشور، معرفی نامه بانک دریافت کنند.

بر اساس دستور ابراهیم رئیسی، پرداخت وام مسکن روستایی 200 میلیونی با نرخ 5 درصد، به صورت قرض‌الحسنه، با ارائه سفته و با تضمین سه نفر از روستاییان پرداخت خواهد شد.

پس از دستور سید ابراهیم رئیسی (رئیس جمهور) سقف تسهیلات مسکن روستایی از 100 میلیون تومان به 200 میلیون تومان تغییر پیدا کرد و از 8 مرداد به مرحله اجرا رسید. افزایش تسهیلات مسکن، خبر خوشی برای روستاییانی است که قصد بازسازی یا نوسازی خانه‌های روستایی خود را داشتند. 

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی (اکبر نیکزاد) به نمایندگی از جامعه روستاییان کشور از رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه در خصوص افزایش تسهیلات و طرح های توسعه روستایی قدردانی کرد. اکبر نیکزاد پیش از این طی مصاحبه‌ای اعلام کرده بود: بانک مرکزی به محض دریافت ضمانت‌نامه مابه‌التفاوت 13% سود تسهیلات، آماده پرداخت وام مسکن روستاییان است. 

جزئیات وام مسکن روستایی
جزئیات وام مسکن روستایی

جدیدترین اخبار وام مسکن روستایی را از اینجا بخوانید.

مراحل دریافت وام مسکن روستایی

روستاییان از 8 مرداد می‌توانند برای تقاضای دریافت وام مسکن 200 میلیون تومانی به ادارات بنیاد مسکن مراجعه کنند. این ارگان پس از بررسی شرایط روستاییان، اسامی آن‌ها به بانک عامل معرفی می‌کند. 

اما کسانی که پیش از این وام مسکن روستایی 100 میلیون تومانی را دریافت کرده بودند چه وضعیتی خواهند داشت؟ اکبر نیکزاد در این خصوص اعلام کرد: افرادی که از 25 آبان ماه 1400 عملیات اجرایی ساخت مسکن را شروع کرده‌اند و ساخت و ساز آن‌ها تا زیر مرحله سقف بندی پیشرفت کرده باشد، می‌توانند 100 میلیون دیگر نیز دریافت کنند.

ارسال دیدگاه