وام مسکن جوانان ۴ میلیاردی شد!!

2 اردیبهشت 1402
0 دیدگاه
وام مسکن جوانان ۴ میلیاردی

با وجود گذشت کمتر از یک ماه از سال 1402، خبرهای جدیدی از افزایش مبلغ وام مسکن جوانان به گوش می‌رسد. به طوری که به گفته سرپرست بانک مسکن، وام مسکن جوانان ۴ میلیاردی شد. اما شرایط دریافت این وام چگونه است؟

افتتاح کنندگان حساب در سال 1402 می‌توانند پس از 15 سال (در سال 1417) وام ۴ میلیارد تومانی دریافت کنند. اما آیا یا وجود تورم حاکم بر جامعه، می‌توان در سال 1417 با ۴ میلیارد تومان خانه خرید؟ تجربه سال‌های گذشته نشان داده که مردم به مرور زمان قدرت خرید خود را از دست می‌دهند و نمی‌توان پس از 15 سال با این مبلغ صاحب خانه شد.

البته با سپرده گذاری در بانک می‌توانید قبل از پایان دوره هم وام بگیرید. اما مبلغ وام قبل از پایان دوره کمتر خواهد بود.

وام مسکن جوانان در سال 1402
وام مسکن جوانان در سال 1402

مبلغ وام مسکن جوانان در دیگر شهرها

وام مسکن جوانان در شهر تهران 4 میلیارد تومان،‌ مراکز استان‌ها و شهرهای بالای 200 هزار نفر 3 میلیارد و 400 میلیون تومان و سایر مناطق،‌2 میلیارد و 800 میلیون تومان است. البته اگر بخواهید زودتر از زمان موعد نسبت به دریافت وام اقدام کنید، سقف تسهیلات اعطایی متناسب با مبلغ واریزی شما تغییر خواهد کرد.

سقف تسهیلات افتتاح کنندگان حساب در سال پنجم در تهران 1 میلیارد و 600 میلیون تومان، مراکز استان‌ها و شهرهای بالای 200 هزار نفر جمعیت 1 میلیارد و 400 میلیون تومان و سایر مناطق 1 میلیارد و 200 میلیون تومان است.

شرایط دریافت وام

افراد زیر ۱۸ سال می‌توانند با حداقل مبلغ 800 هزار تومان حساب پس انداز باز کنند. بعد از رسیدن به سن 18 سالگی نیز می‌توانند با کمک این وام صاحب خانه شوند. البته اگر بخواهید از سقف تسهیلات بهره‌مند شوید، باید بر اساس دستورالعمل‌های موجود مبالغ بیشتری را واریز کنید.

اما سؤال مهمی که درباره وام مسکن جوانان وجود دارد این است که در سال 1417 با ۴ میلیارد تومان می‌توان صاحب خانه شد؟ رشد نجومی قیمت خانه در سال‌های گذشته نشان داد که نمی‌توان با سقف تسهیلات وام مسکن هم صاحبِ خانه شد. 

با تورم کنونی کشور، با ۴ میلیارد تومان می‌توان در محله متوسط صاحب یک خانه ۷۰ متری شد. به نظر شما در سال 1417 با ۴ میلیارد تومان می‌توان خانه چند متری خرید؟

ارسال دیدگاه