معرفی جاهای دیدنی تنکابن | 24 جاذبه گردشگری تنکابن (شهسوار سابق)

19 اسفند 1401
0 دیدگاه
معرفی جاذبه‌های گردشگری تنکابن

تنکابن را چقدر می‌شناسید؟! آیا از جاذبه‌های گردشگری تنکابن بازدید کردید؟!

استان مازندران به خاطر برخورداری از جاذبه‌های گردشگری گوناگون، از جمله رودخانه، جنگل و ساحل زیبای دریای خزر به یکی از بهترین نقاط ایران برای گذراندن تعطیلات تبدیل شده‌است. یکی از مشهورترین شهرهای استان مازندران تنکابن است و به این دلیل که جاذبه‌های گردشگری متنوعی دارد، همواره تعداد زیادی از گردشگران را به سوی خود جذب می‌کند. 

تنکابن از نظر جغرافیایی از یک سو به دریای خزر و از جهات دیگر به شهرستان‌های رامسر، کلاردشت، عباس آباد، رشته کوه‌های البرز، شهرستان طالقان و منطقه‌ی الموت متصل می‌گردد.

تنکابن، معفروف‌ترین شهر استان مازندران
تنکابن، معفروف‌ترین شهر استان مازندران

آپدیت شده در تاریخ:

1402/03/07

تنکابن تا اواخر حکومت قاجار به شهرستان شهسوار نیز معروف بوده است و در حال حاضر یکی از زیباترین شهرهای استان مازندران محسوب می‌شود که دارای جاذبه‌های گردشگری گوناگونی است. از آن‌جا که قدمت این شهر به زمان حکومت هخامنشیان باز می‌گردد، شهری غنی از تاریخ و فرهنگ است.

بیشتر بومیان شهر تنکابن از راه کاشت برنج، گندم، مرکبات، دامداری و صنایع دستی کسب درآمد می‌کنند. گویش مردم تنکابن، مازندرانی، تنکابنی و گیلکی است. هم چنین تنکابن از دهستان‌هایی با نام‌های دو هزار، سه هزار، میاندامان، بلده، بلده شرقی، کترا، تمشکل، گلیجان و میر شمس‌الدین تشکیل شده‌است.

لیست جاذبه های گردشگری تنکابن

1. جنگل دوهزار و سه هزار

اگر به شمال کشور و تنکابن سفر کرده باشید، قطعاً نام جنگل دو هزار و جنگل سه هزار به گوش شما خورده است. بسیاری از افراد معتقدند که دلیل نام گذاری این جنگل، فاصله‌ی دو و سه هزار متری آن از دریا است. برخی دیگر نیز بر این باورند که در گذشته نام این جنگل، دو هراز و سه هراز (هراز به معنای رود) بوده و علت آن نیز وجود سه رود به نام‌های شلف رود، میانرود و گرما رود است و با گذر زمان این نام دست‌خوش تغییر گشته‌ است.

این جنگل زیستگاه حیوانات بسیاری از جمله گراز، پلنگ ایرانی، خرس و… می‌باشد. برای دیدن این جنگل‌ها لازم است، ابتدا به منطقه‌ی خرم آباد واقع در جنوب تنکابن سفر کنید و به جاده‌ی دو هزار برسید؛ در طول این مسیر شما شاهد زیبایی‎‌های بسیار چشم نواز طبیعت خواهید بود و با ادامه دادن جاده‌ دو هزار، به جاده‌ی سه هزار نیز خواهید رسید.

پیاده روی در این فضا بسیار لذت بخش و نشاط انگیز است. وجود مه در فصل بارندگی باعث شده تا بسیاری از افراد این فصل را برای بازدید از این جنگل انتخاب کنند. به دلیل وسعت زیاد و زیبایی خیره کننده گردشگران ساعات طولانی در این جنگل پیاده روی می‌کنند، از این روی همراه داشتن تجهیزات مناسب الزامی است.

آدرس
استان مازندران، شهرستان تنکابن، جاده جنگلی دو هزار
جنگل دو هزار، زیباترین جنگل تنکابن
جنگل دو هزار، زیباترین جنگل تنکابن

2. روستای قلعه گردن

وجود روستاهای بکر و طبیعت دست نخورده در اطراف تنکابن باعث شده است تا افراد بسیاری این منطقه را برای سفر و گردش انتخاب کنند. پیشینه‌ی این روستا به قرن ششم قمری باز می‌گردد؛ از این روی دارای فرهنگی بسیار غنی است. جمعیت این روستا بر اساس سرشماری سال ۱۳۹۵، ۱۳۸۱ نفر می‌باشد.

قلعه تنکا، نمادی برای معرفی تنکابن بوده است. این قلعه در ارتفاعات جنوب روستای زیبای قلعه گردن واقع در دهستان بلده ساخته شده به همین سبب بر دشت تنکابن و تنگه‌ی دو هزار نیز مُشرف است. قلعه تنکا موقعیت نظامی ویژه‌ای دارد از این رو در طول تاریخ بارها تخریب و دوباره ساخته شده است.

مساحت این قلعه ۳۵۰ متر مربع است. در زمان‌های گذشته، از موقعیت‌ نظامی بسیار ویژه‌ای برخوردار بوده به گونه‌ای که سربازان می‌توانستند بر تمامی منطقه تسلط داشته باشند. به دلیل موقعیت مکانی ویژه و قرارگیری این بنا در کوهستان، گذشتگان برای ساخت آن از سنگ‌های تراش نخورده و یا ملات ساروج استفاده کرده‌اند. در دوران مشروطه، قلعه تنکا پناهگاه میرزا کوچک خان جنگلی و یاران وی بوده است. پس از مشروطه بخش عظیمی از این بنا از بین رفت؛ به طوری که امروزه تنها قسمتی از باروهای سنگ‌چین آن که با ملات ساروج استحکام یافته، باقی مانده است.

آدرس
استان مازندران، شهرستان تنکابن، خرم آباد، دهستان بلده
روستای قلعه گردن پناهگاه میرزا کوچک خان جنگلی
روستای قلعه گردن پناهگاه میرزا کوچک خان جنگلی

3. روستای گاوپشته

روستای گاو پشته، از روستاهای تنکابن است که در منطقه‌ی خرم آباد قرار دارد. روستای گاو پشته، یکی از بکرترین روستاهای شمال کشور محسوب می‌شود. هم‎چنین طبیعت زیبای این روستا، هر ساله گردشگران زیادی را به سوی خود جذب می‌کند.

کلبه‌های روستایی قدیمی با دیوارهای کاهگلی که هنوز اصالت و زیبایی خود را حفظ کرده‌اند؛ مردمانی مهربان که مشغول کارهایی چون گلیم بافی، سفال گری و سالی بافی هستند، جذابیت این روستا را چند برابر کرده است. مردمان بومی این روستا به فعالیت‌هایی چون کشت برنج و چای و تولید مرکبات نیز مشغول هستند. معماری کلبه‌های این روستا به نوعی است که در برابر رطوبت مقاوم و در فصل تابستان نیز خنک است.

آدرس
استان مازندران، تنكابن، ابتدای جاده دوهزار، سه راه لتاك
روستای گاوپشته از جاذبه‌های گردشگری تنکابن
روستای گاوپشته از جاذبه‌های گردشگری تنکابن

4. ساحل تنکابن

شمال کشور به ساحل و دریا مشهور است. آرامش حاکم بر دریا اندازه‌ی زیادی افراد را استرس زندگی روزمره دور می‌کند. در ساحل تنکابن می‌توان به فعالیت‌هایی نظیر شن بازی، اسب سواری و شنا کردن پرداخت.

آدرس
استان مازندران، تنکابن، جمهوری اسلامی، بین گل همیشه بهار و جهانبخش منصوری
ساحل آرامش بخش تنکابن
ساحل آرامش بخش تنکابن

5. خشکه داران

منطقه‌ی گردشگری خشکه داران با بیش از ۲۶۰ هکتار مساحت در شهرستان نشتارود واقع شده و دارای انواع گونه‌های گیاهی نظیر بلوط، یاس وحشی، شمشاد و گونه‌های جانوری نظیر گربه وحشی، بوتیمار کوچک، گرگ، خوک و شغال است. در حاشیه این مرکز تفریحی نیز یک موزه قرار دارد که در آن حیوانات تاکسیدرمی شده وجود دارد و توجه بسیاری از محققان را به سوی خود جلب کرده است. این موزه در سال ۱۳۶۲ شمسی بنا شده است.

آدرس
استان مازندران، کیلومتر ۳۰ محور تنکابن به چالوس، حد فاصل نشتارود و شهرستان عباس آباد
منطقه خشکه داران با انواع گونه‌های گیاهی و جانوری
منطقه خشکه داران با انواع گونه‌های گیاهی و جانوری

6. آبشار سنگ بن چشمه

آبشار سنگ بن چشمه، در دل طبیعت و کمی بعد از روستای عسل محله، در نزدیکی جنگل سوته چال، تنکابن قرار دارد. برای بازدید از این آبشار زیبا باید حدود یک ساعت از روستای عسل محله به سمت آبشار پیاده روی کنید که به دلیل طبیعت زیبا، این پیاده روی بسیار لذت بخش خواهد بود. 

در میان راه شاهد درختان زیبایی نظیر توسکا، راش، بلوط، افرا و پوشش گیاهی فوق العاده غنی خواهید بود. کوهنوردی، صخره نوردی و پیاده روی از جمله تفریحات محبوب در این منطقه محسوب می‌شود؛ بنابراین لازم است قبل از سفر به این منطقه تجهیزاتی نظیر کفش کوهنوردی، کیسه خواب، سوخت و غیره را با خود به همراه داشته باشید.

اگر می‌خواهید با تجهیزات مورد نیاز برای کوهنوردی آشنا شوید، چک لیست وسایل مورد نیاز سفر را مطالعه کنید.

آدرس
استان مازندران، تنکابن، جاده دوهزار، روستای عسل محله
آبشار سنگ بن چشمه​ از جاهای دیدنی تنکابن
آبشار سنگ بن چشمه​ از جاذبه های گردشگری تنکابن

7. پل چشمه کیله رنگارنگ

این پل در سال ۱۳۰۹ و در زمان پهلوی اول (رضا خان) به دست مهندسین روس و آلمانی طراحی و ساخته شده است. پل چشمه کیله در زمان‌های قدیم، به پل شهسوار نیز معروف بوده است. طول این پل ۱۱۲ متر و ارتفاع آن به ۵ می‌رسد و با گذشت سال‌های طولانی هنوز استحکام بسیار بالایی دارد. 

معماری و مصالح مورد استفاده در این پل به نوعی است که می‌تواند در برابر عظیم‌ترین سیل‌ها و بلایای طبیعی مقاوم باشد. برای بازدید از این پل لازم است به خیابان امام شهر تنکابن سفر کنید.

آدرس
استان مازندران، شهرستان تنکابن، میدان هفت تیر، بلوار امیر کبیر، پل چشمه کیله شهسوار
پل چشمه کیله متعلق به زمان پهلوی
پل چشمه کیله متعلق به زمان پهلوی

8. غار آبی دانیال

گردشگران بسیاری برای بازدید از این غار، به روستای دانیال در ۵ کیلومتری سلمان شهر سفر می‌کنند. این غار دارای دالان‌های باریک و پیچ و خم‌های فراوان و حوضچه‌های متعدد است. غار آبی دانیال جزو بزرگ‌ترین غارهای کشور محسوب می‌شود و در مرتبه‌ی بعد از غار علیصدر و قوی قلعه قرار می‌گیرد.

از نظر زمین شناسی قدمت غار آبی دانیال به میلیون‌ها سال می‌رسد. سقف و دیوارهای آن از جنس آهک بوده بر اساس نظر دانشمندان تشکیل مواد آهکی آویزان از سقف این غار صدها سال‌زمان برده است. جالب است بدانید که غار دانیال زیستگاه حیواناتی نظیر خفاش و خرچنگ نیز می‌باشد. هوای فضای غار بیسار خنک است، از این روی لازم است قبل ورود به غار، تجهیزات مناسب همراه خود داشته باشید.

آدرس
استان مازندران، سلمانشهر، روستای دانیال
غار آبی دانیال از بزرگ‌ترین غارهای ایران
غار آبی دانیال از بزرگ‌ترین غارهای ایران

9. مرداب نشتارود

مرداب نشتارود در مرکز شهر نشتارود و در 5 کیلومتری تنکابن از جاذبه‌های گردشگری تنکابن است. این مرداب محل تخم گزاری ماهیانی چون کپور، اردک ماهی، کفال و ماهی سفید است. به همین خاطر علاقه‌مندان به ماهی گیری می‌توانند در فصول خاصی از سال برای ماهی گیری به این مرداب مراجعه کنند. در فصل زمستان گردشگران شاهد حضور مرغابی نیز در این مرداب هستند که باعث شده این فضا به یکی از بهترین گزینه‌ها برای سفر تبدیل گردد.

آدرس
استان مازندران، تنکابن، 5 کیلومتری شرق تنکابن، شهر نشتارود
مرداب نشتارود در پنج کیلومتری تنکابن
مرداب نشتارود از جاذبه های گردشگری تنکابن

10. منطقه حفاظت شده بلس کوه

بلس کوه، بین رودخانه‌ی دوهزار و سه هزار قرار دارد. این منطقه زیستگاه گونه‌های متعدد حیوانی نظیر خرگوش، شوکا، گرگ، خرس قهوه‌ای، تشی، پلنگ، روباه، هدهد، گراز، شغال، دارکوب و… است. این منطقه در سال ۱۳۸۰ تأسیس شده و مساحتی در حدود ۱۱۲۱۱ هکتار دارد.

آدرس
استان مازندران، جنوب تنکابن
منطقه حفاظت شده بلس کوه از جاذبه‌های گردشگری تنکابن
منطقه حفاظت شده بلس کوه از جاذبه‌ های گردشگری تنکابن

11. آبگرم فلکده

روستای فلکده در شهر تنکابن و جنگل‎‌های دو هزار واقع شده که به دلیل داشتن آبگرم فلکده شهرت یافته است. آبگرم فلکده علاوه بر جاذبه‌ی گردشگری بسیار جذاب، یک منطقه‌ی درمانی نیز محسوب می‌شود. این روستا در فصل تابستان نیز آب و هوای بسیار خنک و مطبوعی دارد. از این روی سفر به این روستا در ماه‌های گرم سال، نیز توصیه می‌شود. 

چشمه‌ی آبگرم فلکده دارای خواص گوناگونی بوده که می‌توان به موارد ذیل اشاره کرد:

برخی از افراد بر این باورند که نوشیدن این آب می‌تواند بیماری‌هایی چون کم خونی، درد های مفصلی، سنگ کلیه و … را درمان کند.

نکته: قبل از سفر به این منطقه لازم است تجهیزات مورد نیاز برای پیاده روی را به همراه داشته باشید و همچنین از سفر به این منطقه در شب هنگام پرهیز کنید!

آدرس
استان مازندران، شهرستان تنکابن، بخش خرم‌آباد، روستای فلکده
آبگرم فلکده، منطقه‌ای درمانی در تنکابن
آبگرم فلکده، منطقه‌ای درمانی در تنکابن

12. آبشار کوهسر

این آبشار دیدنی در فاصله دو روستای سفید آب و کوهسر از توابع تنکابن قرار دارد. بومیان این منطقه نام این آبشار را گوسر نیز تلفظ می‌کنند. برای دسترسی به این آبشار زیبا، باید مسیر خاکی را طی کنید؛ در این مسیر می‌توانید از چشم انداز زیبای طبیعت بکر لذت ببرید. خنکی هوا، صدای آب و بوی درختان سبب ایجاد آرامشی دست نیافتنی در این فضا شده است.

آدرس
استان مازندران، تنكابن، بخش نشتارود
آبشار کوهسر یا گوسر در تنکابن
آبشار کوهسر یا گوسر در تنکابن

13. پارک جنگلی چالدره

این پارک جنگلی با مساحت در حدود ۱۱۰ هکتار از دیگر جاذبه‌های گردشگری تنکابن است. موقعیت پارک جنگلی چالدره واقع در غرب استان مازندران و در ۱۸ کیلومتری مسیر تنکابن به جنگل دوهزار است. با توجه به موقعیت جغرافیایی آن، شاهد پوشش گیاهی غنی و درختانی چون لرگ، گون، سرخس و افرا خواهید بود. این پارک جنگلی زیستگاه گونه‌های محافظت شده‌ی حیواناتی نظیر مار، غوک درختی، قمری، مرال، لاک پشت و… می‌باشد. از جمله امکانات موجود در این پارک می‌توان به رستوران، آلاچیق و کافی شاپ اشاره کرد.

آدرس
استان مازندران، تنکابن، 18 کیلومتری جاده تنکابن به دوهزار
پارک جنگلی چالدره، زیستگاه گونه‌های محافظت شده
پارک جنگلی چالدره، زیستگاه گونه‌های محافظت شده

14. بازار ماهی فروشان تنکابن

ماهی گیری از اصلی‌ترین شغل‌های بومیان شمال کشور محسوب می‌شود. هیاهو و شلوغی بازار و وجود انواع گوناگونی از ماهیان تازه؛ این فضا را به یکی از زیباترین جاذبه‌های گردشگری تبدیل کرده است. با خرید از بازار ماهی فروشان، می‌توانید بسیاری از غذاهای لذیذ شمالی را نیز طبخ کنید. این بازار در پل جانباز تنکابن واقع شده است.

آدرس
استان مازندران، تنکابن، فردوسی شرقی، بعد از عینی
بازار ماهی فروشان تنکابن
بازار ماهی فروشان تنکابن

15. رودخانه لیرسر

اگر قصد سفر به تنکابن را دارید، به شما توصیه می‌کنیم که حتماً از رودخانه لیرسر نیز بازدید کنید. این رودخانه در روستای لیره سر واقع شده است و جالب است بدانید که رودخانه لیرسر در نزدیکی چشمه آبگرم فلکده قرار دارد. بنابراین، می‌توانید در یک روز از دو منطقه‌ی گردشگری جذاب دیدن کنید.

آدرس
استان مازندران، تنکابن، جاده سه هزار
رودخانه لیرسر در نزدیکی چشمه آبگرم فلکده
رودخانه لیرسر در نزدیکی چشمه آبگرم فلکده

16. ییلاق آغوزحال

آب و هوای خنک و مطبوع این منطقه در تابستان، هم‌چنین وجود ابرهای پر تراکم باعث شده تا بسیاری از افراد این منطقه را برای تفریح انتخاب کرده و ساعت‌ها در این فضا پیاده روی کنند. روستای ولگ سر یکی از قدیمی‌ترین روستاهای تنکابن و یکی از ییلاقات آغوزحال محسوب می‌شود. 

برای دسترسی به این ییلاق لازم است از جاده‌ی تپه‌ی دو هزار به مقصد دهستان سلیمان آباد رفته، سپس به سمت جنوب حرکت کنید. نیم ساعت بعد از عبور از جاده آسفالته، وارد خاکی شوید. فاصله جاده خاکی تا منطقه‌ی آغوز حال ۳۰ کیلومتر است. شما می‌توانید این مسیر را با مینی بوس نیز طی کنید.

آدرس
استان مازندران، شهرستان رودسر، بخش رحیم آباد، بالاتر از سفید آب، ۵ كیلومتر بعد از پردیس گردشگری همت، روستای میلاش
ییلاقات زیبای آغوزحال
ییلاقات زیبای آغوزحال

17. دینارسرا

روستای دینارسرا از توابع تنکابن و در بخش نشتارود واقع شده است. بام نشتارود یکی از محبوب‌ترین نقاط این منطقه محسوب می‎گردد، زیرا در این بام می‌توان به طور کامل بر تنکابن تسلط داشت. برای سفر به این منطقه وسایلی نظیر چادر، کفش مناسب، گاز سفری و… را با خود به همراه داشته باشید. این روستای زیبا در ۲۱ کیلومتری تنکابن و ۹ کیلومتری نشتارود واقع شده است.

آدرس
استان مازندران، تنکابن، مازوبن علیا، جاده نشتارود، جاده پلسرا
روستای دینارسرا از محبوب‌ترین مناطق تنکابن
روستای دینارسرا از محبوب‌ترین مناطق تنکابن

18. قله سیالان

کوه سیالان از جهت شمال، به دره‌ی دو هزار و دشت دریاسر در شهرستان تنکابن مشرف است. بسیاری از علاقه‌مندان به کوه نوردی به سیالان مراجعه می‌کنند. قله‌ی سیالان ارتفاعی در حدود ۴۱۷۴ متر از سطح دریا دارد. قبل از سفر به سیالان، تمامی وسایل کوهنوردی را با خود به همراه داشته باشید.

آدرس
استان مازندران، تنکابن، مرز دره الموت و دره دو هزار
قله سیالان در تنکابن
قله سیالان در تنکابن

19. دشت دریاسر

دشت دریاسر در جنوب تنکابن واقع شده است. در سطح این دشت چشمه‌های زیبایی وجود دارد که در فصل بهار جوشان است؛ از این روی بهترین زمان بازدید از دشت دریاسر، فصل بهار خواهد بود. رودخانه‌ی پر آب و زیبایی در دشت دریاسر وجود دارد که از ارتفاعات سیالان سرچشمه می‌گیرد.

برای رسیدن به این مکان باید مسیر جاده دو هزار را پیش بگیرید تا به دو راهی امام زاده قاسم برسید. مسیر دره در سمت چپ جاده قرار دارد که به سمت عسل محله می‌رسد، حال لازم است حدود یک و نیم ساعت کوه‌پیمایی کنید و سپس به دشت دریاسر برسید.

آدرس
استان مازندران، تنکابن، منطقه دو هزار، بعد از روستای عسل ده
دشت دریاسر در ارتفاعات سیالان
دشت دریاسر در ارتفاعات سیالان

20. پل علی آباد پایین

پلِ علی آبادِ پایین، یک اثر تاریخی مربوط به اواخر قاجار است. برای رسیدن به این جاذبه‌‌ی گردشگری ابتدا به دهستان گلیجان بروید تا به علی آباد بالا و پایین برسید. سپس، مسیر علی آباد پایین را انتخاب کنید.

آدرس
استان مازندران، تنکابن، بخش مرکزی، دهستان گلیجان، روستای علی آباد پایین
پل علی آباد پایین مربوط به دوران قاجار
پل علی آباد پایین مربوط به دوران قاجار

21. مسجد لزربن

قدمت این بنا به بیش از ۱۵۰ سال می‌رسد. این مسجد در سده ۱۲ خورشیدی توسط (ملا محمد رحیم خلعتبری تنکابنی) بنیان نهاده شده است. این مسجد در گذر زمان توسط فرزند ملامحمد، شیخ نورالدین مرمت شده و ۷۰ سال پیش نیز اهالی این روستا آن را بازسازی کرده‌اند. خوب است بدانید که این مسجد نیمه متروکه شده است، اما اکنون نیز نمازگزاران در بخش‌هایی از این مسجد، به عبادت می‌پردازند.

آدرس
استان مازندران، تنکابن، روستای لزربن
مسجد لزربن با قدمت ۱۵۰ ساله
مسجد لزربن با قدمت ۱۵۰ ساله

22. مرکز خرید آدینه تنکابن

مرکز خرید آدینه تنکابن دارای امکاناتی چون روف گاردن، سینما، شهربازی، رستوران و … است. به همین روی فضایی دل‌چسب برای گردش و تفریح محسوب می‌گردد.

آدرس
استان مازندران، تنکابن، میرزای شیرازی، میدان شهدا، بلوار امام رضا
مرکز خرید آدینه تنکابن
مرکز خرید آدینه تنکابن

23. عمارت شهرداری

این بنا در دوره‌ی رضا خان (پهلوی اول) ساخته شده و بافت آن تغییر چندانی نکرده و این بنا همچنان پابرجا است. این بنا در حال حاضر ساختمان شهرداری تنکابن می‌باشد.

آدرس
استان مازندران، تنکابن، 50 متری غرب میدان امام
عمارت شهرداری مربوط به دوران پهلوی اول
عمارت شهرداری مربوط به دوران پهلوی اول

24. بازارهای تنکابن

یکی از مشهورترین بازارها در تنکابن، بازار هفتگی نام دارد.

در این بازارها مردم بومی محصولات کشاورزی و دامداری، انواع خوراکی‌های محلی، صنایع دستی نظیر گلیم و فرش را به فروش می‌رسانند.

بازارهای روز تنکابن
بازارهای روز تنکابن

اقامت در تنکابن

گردشگران زیادی هر ساله به تنکابن سفر می‌کنند، از این رو، هتل‌ها، اقامتگاه‌ها و مسافرخانه‌های گوناگونی برای خدمات رسانی و اسکان مسافران وجود دارد. هزینه‌ی اقامت در هر یک از این اقامتگاه‌ها با یکدیگر متفاوت است و شما می‌توانید بر اساس بودجه خود از مزایای آن‌ها برخوردار شوید.

کلام پایانی

تنکابن یکی از زیباترین شهرهای استان مازندران است که به دلیل پوشش گیاهی متنوع، جاذبه‌های گردشگری گوناگون، مردمانی مهمان نواز، غذاهای خوشمزه و… هر ساله نظر بسیاری از گردشگران را به سوی خود جلب می‌کند. 

سفر به تنکابن می‌تواند لحظات لذت بخشی را برای شما عزیزان رقم بزند. منتظر دیدار شما هستیم!

ارسال دیدگاه