ویلای تریبلکس چیست؟ ویژگی‌های ویلای تریبلکس

28 مرداد 1402
0 دیدگاه
ویلای تریبلکس چیست

احتمالاً در شهرک‌های لوکس شمال ویلاهای تریبلکس و مدرن زیادی دیده باشید. ویلاهای سه طبقه لوکس با متراژ بسیار بالا که امکانات ویژه‌ای را درون خودشان دارند. البته هر کسی هم از پس خرید این نوع ویلاها بر نمی‌آید. 

از آنجایی که برای ساخت ویلاهای تریپلکس باید ارتفاع ویلا را افزایش دهید، امکان ساخت این نوع ویلا در همه شهرک‌ها و مناطق وجود ندارد. از این رو در زمان بازدید از ویلاهای شمالی بیشتر به ویلای دوبلکس یا فلت برمی‌خورید؛ اما به هر حال یکی از انواع سبک‌های پرطرفدار ویلا در کشورمان به حساب می‌آید.

با ما در ادامه همراه باشید تا هر آنچه باید در مورد ویلای تریبلکس و مزایا و معایب آن بدانید را بازگو کنیم.

ویلای تریبلکس یا سه طبقه
ویلای تریبلکس یا سه طبقه

ویلای تریپلکس (triplex villa) به ویلایی گفته می‌شود که دارای سه طبقه است و این طبقات به وسیله پله‌های داخلی یا آسانسور به یکدیگر متصل شده‌اند. بخش‌های مختلف ویلا مثل اتاق خواب، سالن نشیمن، تی وی روم، آشپزخانه، اتاق ورزش، استخر و … در این سه طبقه طراحی شده‌اند.

البته اشتباه نکنید؛ ویلای تریبلکس همان خانه سه طبقه نیست! خانه‌های سه طبقه به صورت مجزا طراحی می‌شوند و به وسیله راه پله خارجی به هم راه دارند. اما ویلای تریپلکس به صورت یک واحد و برای یک خانواده پر جمعیت با اتاق‌های زیاد طراحی می‌شود.

ویلاهای تریبلکس اغلب دارای آشپزخانه مرکزی،‌ آشپزخانه کوچک در سایر طبقات،‌ اتاق خواب در طبقات دوم و سوم، اتاق کار،‌ تی وی روم، اتاق ورزش،‌ پذیرایی و … هستند.

مزایا و معایب ویلای تریپلکس

ویلای تریبلکس گرچه متراژ بالایی دارد و می‌توان در زمین‌های کوچک ویلایی با فضای بزرگ و امکانات لوکس طراحی کرد؛ اما مزایا و معایب خاص خودش را هم دارد.

مزایا ویلای تریپلکس:

معایب ویلای تریپلکس:

معماری مدرن و لوکس ویلای تریپلکس
معماری مدرن و لوکس ویلای تریپلکس

سؤالات متداول

ویلای دوبلکس به ویلاهایی دو طبقه‌ای گفته می‌شود که توسط راه پله داخلی به هم متصل می‌شوند؛ اما ویلای تریبلکس ویلاهای سه طبقه‌ای هستند که عموماً توسط آسانسور داخلی (در برخی موارد توسط راه پله داخلی) به هم متصل می‌شوند. ویلاهای تریپلکس جزو لوکس‌ترین و البته گران قیمت‌ترین ویلاها محسوب می‌شوند.

ویلای تریپلکس به ویلایی گفته می‌شود که دارای سه طبقه است و این طبقات به وسیله پله‌های داخلی یا آسانسور به یکدیگر متصل شده‌اند.

نمونه ویلای تریبلکس در شمال
نمونه ویلای تریبلکس در شمال

در پایان ...

ویلای تریبلکس نه تنها فضایی آرامش بخش را برای ساکنین رقم می‌زند،‌ بلکه در دسته لوکس‌ترین ویلاهای شمال محسوب می‌شوند. از این رو برای سرمایه گذاری بسیار مناسب است. اما از طرفی متراژ بالای این نوع ویلا باعث می‌شود تا هر کسی از پس خرید ویلای تریپلکس برنیاید و متقاضیان خاص خودش را داشته باشد.

ارسال دیدگاه