تأمین 10 هزار واحد مسکونی برای افراد دارای معلولیت

7 دی 1401
0 دیدگاه
تأمین 10 هزار واحد مسکونی به افراد دارای معلولیت

بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با سازمان بهزیستی کشور تفاهم‌نامه مشترکی در جهت تأمین 10 هزار واحد مسکونی برای افراد دارای معلولیت و مددجویان امضا کردند. به منظور این تفاهم‌نامه، افراد معلول و مددجویان فاقد زمین و مسکن، تحت پوشش بهزیستی و ساکن در شهرهای زیر 100 هزار نفر جمعیت، شامل این امتیاز خواهند بود.

سازمان تأمین اجتماعی کشور از محل اعتبارات در اختیار خود، تا سقف ۱۰۰ میلیون تومان برای متقاضیان دارای معلولیت و مددجویان تحت پوشش هزینه خواهد کرد. علی محمد قادری رئیس سازمان تأمین اجتماعی کشور اعلام کرد: این 100 میلیون تومان وام به صورت کمک بلاعوض به معلولان و مددجویان پرداخت می‌شود.

تسهیلات بانکی این طرح هم همانند سقف مصوب نهضت ملی مسکن (450 میلیون تومان) است. همچنین، بنیاد مسکن متعهد شده تا با رعایت اولویت واگذاری زمین، واحدهای یک یا دو طبقه برای متقاضیان واجد شرایط فراهم کند. اما تا کنون چه تعداد از افراد دارای معلولیت برای واگذاری 10 هزار واحد مسکونی شناسایی شده‌اند؟

تأمین واحد مسکونی به افراد دارای معلولیت
تأمین واحد مسکونی به افراد دارای معلولیت

شناسایی متقاضیان واجد شرایط

یکی از اصلی‌ترین اهداف دولت سیزدهم، تأمین 4 میلیون مسکن نهضت ملی طی 4 سال است. همچنین، در دولت سیزدهم مقرر شده که طی 3 سال 160 هزار واحد مسکونی برای 100 هزار خانوار دارای معلول و واجد شرایط تأمین شود. قرار است در سال 1401 هم 10 هزار واحد مسکونی برای افراد دارای معلولیت تأمین شود.

علی محمد قادری بیان کرد: تا کنون بیش از 100 هزار خانواده واجد شرایط شناسایی شده‌اند. همچنین، در سال‌های گذشته حدود 160 هزار واحد مسکونی به خانواده‌های فاقد مسکن عضو سازمان بهزیستی واگذار شده است. قادری ادامه داد: طبق آمار تا کنون 117 هزار نفر در سایت مسکن ثبت نام کرده‌اند.

در سال گذشته بودجه اختصاص یافته برای خانه دار کردن افراد تحت پوشش بهزیستی، 1000 میلیارد بوده است. این بودجه در سال جاری به 1500 میلیارد افزایش پیدا کرده است.

قادری در ادامه جلسه بیان کرد: سالانه بیش از 300 هزار سانحه تصادفی در کشور رخ می‌دهد که از این تعداد حدود 40 تا 60 هزار نفر معلول می‌شوند. از این بین 2 تا 3 هزار نفر معلول به ضایعه نخاعی دچار می‌شوند. از این رو این تصادفات جاده‌ای هر ساله آمار معلولان را افزایش می‌دهد.

ارسال دیدگاه